رفع ۵۵ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به ۹۷ نقطه پر حادثه در جاده های استان زنجان گفت: تاکنون ۵۵ نقطه پرحادثه رفع حادثه شده است و ۴۲ نقطه دیگر در دست اجرا است .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، جعفر قزوینیان با اشاره به شناسایی ۹۷ نقطه پرحادثه در جاده‌های استان در سال ۱۳۹۷ اظهار کرد: که از این میزان تا به امروز، ۵۵ نقطه رفع حادثه شده و ۴۲ نقطه دیگر در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه هر ساله اعتباراتی برای رفع نقاط پرحادثه استان به اداره کل راهداری و حمل و نقل استان زنجان اختصاص می‌یابد، افزود: در سال ۱۴۰۱، اعتبار در نظر گرفته شده ۳۱ میلیارد تومان بوده که ۱۵ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه بر اساس شیوه نامه سازمان راهداری کشور، نقاط پرحادثه استان هر ساله شناسایی و برای رفع آن‌ها برنامه‌ریزی می‌شود، ادامه داد: از ۹۷ نقطه پرحادثه که در سال ۱۳۹۷ شناسایی شده است، ۵۰ نقطه رفع شده و ۴۷ نقطه باقی مانده است. البته از این ۴۷ نقطه نیز ۱۶ نقطه در دست اجرا بوده و در سال جاری، ۵ نقطه هم به پایان رسیده است.

قزوینیان در خصوص کم عرض بودن جاده‌ها و تاثیر آن در تصادفات نیز بیان کرد: عملیات اجرایی و پروژه‌های در نظر گرفته شده بر اساس اعتباراتی است که هر ساله به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان تعلق می‌یابد.،بخشی از این اعتبارات مربوط به رفع نقاط حادثه خیز است که در این حوزه همکاران مجموعه بر اساس وظیفه‌ای که دارند هر ساله تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی نیز اهتمام به چهار خطه کردن جاده‌های هدف در سرتاسر استان زنجان را دارد اما تمامی ایرادها و علل تصادف به خاطر کم عرض بودن جاده‌ها نیست و سایر مسائل نیز دخیل هستند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha