استاندار خراسان جنوبی بیان کرد؛ نگاه ویژه به مناطق محروم در دور دوم سفررئیس جمهور به خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت:با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر رفع محرومیت از نهبندان، آیت الله رئیسی سفری به این شهرستان مرزی خواهند داشت و وضعیت تحقق مصوبات سفر رهبری رصد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، جواد قناعت ظهر امروز در جمع خبرنگاران از سفر دو روزه رئیس جمهور به استان خبر داد و افزود: سفر دو روزه رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت، پنجشنبه ۲۴ آذرماه آغاز شده و تا پایان روز جمعه ۲۵ آذرماه ادامه خواهد داشت.

وی پیگیری مصوبات سفر نخست رئیس جمهور و هیئت دولت به استان را از اهداف دور دوم سفرها دانست و گفت: در جریان این سفر و طی نشستی ویژه مصوبات سفر اول مورد بررسی و واکاوی قرار خواهند گرفت.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی مقصد نخستین سفر از دور دوم سفرهای رئیس جمهور انتخاب شده که جای تقدیر دارد، گفت: از مزایای این اولین بودن این است که مصوبات و اعتبارات زودتر ابلاغ شده و تخصیص می‌یابند و از طرفی هم اعتبارات بیشتر نقدی بوده و درصد جذب آن هم بالا است.

توجه ویژه به مناطق محروم

وی با بیان اینکه بررسی وضعیت تحقق مصوبات و دلایل اجرایی نشدن برخی از آنها به منظور رفع موانع پیش رو از اهداف این نشست است، افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته، در سفر دوم رئیس جمهور به استان مصوباتی خوب و اثر گذار و مکمل مصوبات سفر اول را برای توسعه خراسان جنوبی خواهیم داشت.

استاندار خراسان جنوبی سفر به استان‌های محروم از جمله خراسان جنوبی در اولویت برنامه‌های شخص رئیس جمهور و هیئت دولت قرار گرفته است، افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور به استان‌ها نگاه ویژه به مناطق محروم و کم برخوردار است.

وی با بیان اینکه مردمی رئیس جمهور ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح پنجشنبه ۲۴ آذرماه در استادیوم آزادی بیرجند خواهد بود، اظهار کرد: این دیدار نشان دهنده علاقه و ارادت شخص رئیس جمهور به مردم متدین، انقلابی و همیشه در صحنه خراسان جنوبی می‌باشد.

سفر رئیس جمهور به نهبندان

قناعت ادامه داد: در جریان این سفر استانی نشست تخصصی خوبی با گروه‌های مرجع و تأثیرگذار و سرمایه گذاران ملی برگزار خواهد شد تا آنان در زمینه سرمایه گذاری در خراسان جنوبی هدایت و راهنمایی شوند.

وی بیان کرد: همچنین در دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت موضوع هدایت سرمایه گذاران ملی به سمت استان‌های محرومی از جمله خراسان جنوبی در دستورکار قرار گرفته است.

قناعت افتتاح طرح‌های اقتصادی و عمرانی در برخی شهرستان‌ها از جمله قائنات را از دیگر برنامه‌های این سفر دانست و گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر رفع غبار محرومیت از منطقه، آیت الله رئیسی سفری هم به شهرستان مرزی نهبندان خواهند داشت و در جریان این سفر، وضعیت تحقق مصوبات سفر مقام معظم رهبری رصد خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha