افزایش جمعیت تضمین کننده رشد اقتصادی است / سقط  جنین در استان زنجان درصد بالاتری دارد

استاندار زنجان با بیان اینکه افزایش جمعیت تضمین کننده رشد اقتصادی است گفت:اگر اقتصاد به سمت مردم محور بودن حرکت کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد چرا که در چنین جوامعی هر کودکی که به دنیا می‌آید در جایگاه خودش تبدیل به مولد ثروت می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، آیت الله علی خاتمی روز چهارشنبه (۲۳آذرماه) در همایش ملی جوانی جمعیت با بیان اینکه دیدگاه دین اسلام به زن یک دیدگاه انسانی است اظهار کرد: قبل از اسلام به زن به عنوان یک ابزار نگاه می شد، اگر دیروز نگاه به صورت تفریط و امروز به صورت افراط است، به دلیل انسانی نبودن این دیدگاه و نظر است.

وی با بیان اینکه مقدس‌ترین امر از نظر دین و پیغمبر اکرم (ص) ازدواج است، گفت: از نشانه‌های قدرت خدا این است که زن و مرد هر دو انسان هستند و آنچیزی که این دو را در کنار هم قرار می‌دهد مودت و رحمت است.

افزایش جمعیت تضمین کننده رشد اقتصادی است / سقط  جنین در استان زنجان درصد بالاتری دارد

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه وضعیت پیش آمده جمعیتی نگران کننده است افزود: با توجه به آمارهای اعلام شده نرخ جایگزینی حداقل باید ۲ درصد باشد، ولی با این حال شاهد هستیم که در برخی از استانها نرخ رشد جمعیت کمتر ۶۵/ ۱ درصد است.

حجت‌الاسلام خاتمی با اذعان به بالا بودن نرخ سقط جنین در کشور متذکر شد: متأسفانه این میزان سقط در استان زنجان درصد بالاتری دارد.

وی در ادامه گفت: در گذشته اشتباهاتی در زمینه جمعیت صورت گرفته است و ما مدت زمان کوتاهی برای جبران آن داریم بیان کرد: اگر در این فرصت باقی مانده فرافکنی و مخالفت هایی صورت نپذیرد و موانع پیشرو برداشته شود می توانیم این مشکلات را از پیشرو برداریم که در این خصوص باید دانشمندان، جامعه شناسان، روانشناسان و اساتید مشاوره به دقت و قدرت وارد کار شوند اگر همه با هم باشیم نتیجه می گیریم.

افزایش جمعیت تضمین کننده رشد اقتصادی است / سقط  جنین در استان زنجان درصد بالاتری دارد

نگاه به جمعیت باید نگاه جمعی باشد

در ادامه محسن افشارچی استاندار زنجان با بیان اینکه تلاش در سختی ها برای مملکت مجاهده خوانده می شود، گفت: فرزندآوری در شرایط حال حاضر نیز مجاهده است و قطعا خداوند نیز برکات خود را شامل آن خواهد کرد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه به جمعیت، باید از منفعت نگاه جمعی باشد، افزود: اگر به خاطر منفعت شخصی باشد قطعاً جواب نخواهد داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر نگاه خود را متفاوت کنیم مسئله جمعیت را هم به شکل دیگری خواهیم دید بیان کرد: با نگاه متفاوت به این موضوع، قطعا جمعیت را برای چند سال آینده به عنوان یک پتانسیل برای ارتقاء، رشد و تغییر مدل اقتصادی کشور خواهیم دید .

استاندار زنجان با بیان اینکه افزایش جمعیت تضمین کننده رشد اقتصادی است افزود: تجربه درکشورهای پر جمعیتی مانند هند و برزیل نشان داده است، اگر اقتصاد از دولت و نفت محور بودن به سمت مردم محور بودن حرکت کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد چرا که در چنین جوامعی هر کودکی که به دنیا می‌آید در جایگاه خودش تبدیل به مولد ثروت می‌شود، و این خود مسئله‌ای مهم و جدی است که در کشور ما نیز باید بیشتر به آن توجه شود.

افشارچی با بیان اینکه در امر افزایش جمعیت باید از خود محوری و منفعت شخصی به سمت منفعت جمعی سوق پیدا کند، گفت: دولت با استفاده از مشوق‌هایی که در این راستا قرار داده، سعی کرده است این خواسته را در مسیر درست خود هدایت کند تا در آینده جامعه دچار ضرر و زیان نشود.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha