مسئله جمعیت به صورت علمی، علت‌یابی و رفع‌ علت شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: موضوع جمعیت یک مقوله‌ی علمی است و باید مسائل مربوط به آن، به صورت علمی علت‌یابی و رفع ‌علت شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ؛ حسن بختیاری روز چهارشنبه در آئین افتتاح نخستین همایش ملی جوانی جمعیت با اشاره اینکه مقام معظم رهبری در فرمایشات خود، اقدام برای جوانی جمعیت را نجات کشور از بحران قلمداد کرده‌اند اظهار کرد: این نشان‌دهنده‌ی اهمیت موضوع است.

وی با بیان اینکه همایش ملی جوانی جمعیت مقدمه‌ای برای برگزاری همایشی با عنوان "سیاست‌گذاری‌های جمعیت" در سال آینده است، افزود: هدف اصلی این همایش‌ها، پیگیری هدفمند فرمایشات رهبر معظم انقلاب در موضوع جمعیت و عبور از بحران سالمندی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با اشاره به انتشار فراخوان، از اساتید، پزشکان، پیراپزشکان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور جهت ارسال مقالات در این همایش بیان کرد: ۹۱ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه همایش، ارسال شد که از بین مقالات ارسالی، ۵۴ مقاله توسط هیئت داوران انتخاب و ۵ مقاله به عنوان مقالات برتر شناخته شد.

بختیاری با اشاره به برگزاری رویداد فرهنگی هنری جوانی جمعیت و طرح نفس در ذیل همایش ملی جوانی جمعیت گفت: بخشی از این رویداد، برگزاری کارگاه‌های تولید پوستر و تبلیغات شهری با موضوع جوانی جمعیت از ۲۰ تا ۲۲ آذر بود که به منظور تولید محتوا با موضوع جمعیت انجام شد.

وی تصریح کرد: در برگزاری این رویداد تلاش شد از حداکثر ظرفیت هنری برای تولید محتواهای درست و اصولی با موضوع جوانی جمعیت بهره گرفته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: آثار تولید شده در رویداد فرهنگی هنری جوانی جمعیت و طرح نفس توسط دانشگاه خریداری شده و به طور رایگان در اختیار مراکز فعال حوزه جمعیت سراسر کشور قرار خواهد گرفت.

بختیاری در ادامه به برگزاری مسابقات کتابخوانی، خاطره‌نویسی و نقاشی با موضوع جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی زنجان، بیان کرد: در تلاشیم از جنبه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجرایی، به راهکارها و فرآیندهای حل بحران جمعیت بپردازیم.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت یک مقوله‌ی علمی است و باید مسائل مربوط به آن، به صورت علمی علت‌یابی و رفع ‌علت شود تأکید کرد: موفقیت در موضوع جوانی جمعیت نیازمند کمک و همکاری کلیه‌ی مسئولین استانی و کشوری و نهادهایی که بر طبق قانون، وظایفی بر عهده آنها گذاشته شده است، می‌باشد.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha