رییس جمهور در جمع مردم بیرجند در ورزشگاه آزادی: حضور مردم در عرصه‌های مختلف، مهمترین مؤلفه قدرت در کشور

رئیس جمهور گفت: مهمترین مؤلفه قدرت در کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف است و دشمن می‌خواهد این مؤلفه قدرت را سست کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی با بیان این مطلب در دیدار قشرهای مختلف مردم استان در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار داشت: ما در کشور همراهی و پشتوانه مردمی را سخت نیاز داریم.
وی گفت: کشورها مبتنی بر سلاح هستند و مهمترین مؤلفه آنان قدرت نظامی است اما مهمترین مؤلفه قدرت در کشور ما حضور مردم متدین در عرصه‌های مختلف است.
رئیس جمهور افزود: دشمنان می‌خواهند این مؤلفه قدرت را سست کنند، اعتماد مردم را دچار خدشه نمایند و این سرمایه عظیم را به عنوان پشتونه نظام از ما بگیرند اما مردم در تمامی فتنه‌هایی که از ابتدای انقلاب اسلامی رخ داده و در این فتنه‌ های جدید و اغتشاشات، با هوشیاری، بیداری و بصیرت حقیقتاً دشمن را ناکام گذاشتند.
وی با بیان این که آنچه ما می‌دانیم و خاص مردم است، استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و استقلال در همه حوزه‌ها و عرصه‌هاست، تصریح کرد: این روحیه استقلال‌طلبی در تمام شما مردم وجود دارد که دشمن نمی‌خواهد ما مستقل باشیم اما مردم ایران و خراسان جنوبی از وابستگی بیزار هستند.
*دشمن از پیشرفت کشور عصبانی است
آیت الله رئیسی گفت: دشمن از اینکه می‌بیند دختر و پسر ما تحصیل می‌کنند، زن و مردم ما در حال تلاش هستند و در مجموع کشور ما در حال پیشرفت و تعالی است، عصبانی است و نمی‌خواهد کشور ما در تولید، صنایع، کشاورزی و در تمام حوزه‌های علمی فناوری پیشرفت کند.
وی با اشاره به اینکه کشور در حال پیشرفت است و برخی در پیشرفت ما تردید می‌کنند افزود: ما می‌گوییم که قطار پیشرفت در حال حرکت است و دشمن می‌خواهد این قطار را متوقف کند، آیا یادتان رفته که روزی ۷۰۰ خانوار ایرانی در زمینه کرونا داغدار می‌شدند؟
رئیس دولت مردمی گفت: دبیرکل سازمان ملل در نیویورک در ابتدای سخن خود از من عذرخواهی کرد که نتوانسته درخصوص ارسال واکسن، تحریم‌ها را از کشور ایران بردارد، به او گفتیم ما از وارد کننده واکسن به صادر کننده آن تبدیل شده‌ایم و اکنون ۶ نوع واکسن در کشور ما تولید می‌شود.
آیت الله رئیسی افزود: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد مردم کشور در برابر کرونا، واکسینه شده‌اند و به لطف خدا و کمک کادر درمان، مردم، بسیج و کمک‌های مؤمنانه‌ای که به دعوت رهبر معظم انقلاب انجام شده از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم و دبیرکل سازمان ملل در شگفت بود.

*هرگز در مقابل تحریم‌ها متوقف نخواهیم شد

وی گفت: به دبیرکل سازمان ملل گفتیم که تصور کردید تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا و دیگر دشمنان کشور ما را متوقف خواهد کرد؟ چنین نیست ما هرگز در مقابل تحریم‌ها متوقف نخواهیم شد.
رئیس جمهور اظهار داشت: دشمنان گمان کرده اند با تحریم، صادرات، تولید نفت و محصولات غیرنفتی متوقف خواهد شد، اما دیدند تولید و صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش یافت که اینها پیشرفت است.
وی افزود: امروز در منطقه و سطح جهان تلاش کرده و کاری را انجام می‌دهیم که قبل از تحریم انجام می‌شد؛ این نشان می‌دهد که تحریم‌ها در حوزه صادرات نفتی و غیرنفتی تأثیر نداشته و دیگر امور از جمله در حوزه تولید و دانش بنیان هم پیشرفت‌ها حاصل شده و ادامه دارد.
آیت الله رئیسی گفت: در بازدیدی که امروز از کارخانه کویر تایر داشتیم، خلاقیت و ابتکار عمل و نوآوری‌ها بسیار مثال‌زدنی بود، کاری که دیگر کشورها می‌کنند، مهندسان ما نه فقط محصول بلکه کارگاه و کارخانه و قطعات مهم را تولید کرده اند و امروز کارهای بزرگی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: پیشرفت یعنی اینکه در صنایع مختلف و کار دانش‌بنیان، مردان و زنان ما اراده کردند که طرحی نو دراندازند.
رئیس جمهور افزود: در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گاز، پتروشیمی و همه حوزه‌ها با انگیزه و با هدایت‌های مقتدای بصیرت‌آفرین ما که همواره ما را توصیه به تلاش می‌کنند در حرکت هستیم و این پیشرفت‌ها بدون تردید استقلال سیاسی و اقتصادی را می‌تواند تقویت کند.
وی گفت: تحریم‌ها ممکن است مشکلاتی برای کشور و مردم ایجاد کند اما مهم این است که مردم تحریم‌ها را خنثی کنند، دور بزنند و در مقابل آن برای خود فرصت ایجاد کنند.
آیت الله رئیسی اظهار داشت: امروز مردم ما از تحریم برای خود فرصت ایجاد می‌کنند و ما به دنبال رفع تحریم هم هستیم، خنثی کردن تحریم نیز در دستور کار است و با قدرت دنبال می‌شود لذا روحیه ما روحیه حاج قاسم است که ما می‌توانیم.
وی با اشاره به فتنه و اغتشاشات اخیر کشور افزود: به لطف خداوند متعال با هوشیاری مردم و بصیرت‌آفرینی رهبر معظم انقلاب، حضور نیروهای وفادار به انقلاب و عموم مردم، ملت ما با حضور خود از شرایط این فتنه که دشمن با ایجاد اغتشاشات و آشوب به آن دامن زد سرافرازانه عبور کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha