خانه‌های هلال در افزایش تاب‌آوری جوامع محلی نقش موثری دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، اطهار داشت: خانه هلال، جمعیت هلال احمر کوچکی است که قلب تپنده یک روستا و سپر دفاع مردم مناطق دورافتاده و محروم کشور در برابر مخاطرات و بلایای طبیعی است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، محمدعلی کاوسی ظهر امروز در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزشی،میدانی ویژه مسئولان خانه های هلال خراسان جنوبی، گفت: تحول، توسعه و مولدسازی ما در نهاد مردمی هلال احمر زیر سایه اصول بی‌طرفی و بی‌غرضی تعریف شده‌است که برای رسیدن به آن نیاز به همدلی و هم افزایی است.

وی در ادامه بر رصد برنامه‌های انجام شده به منظور تجربه‌نگاری و اصلاح فرآیندها در برنامه‌های مشابه آینده تاکید کرد و گفت: باید رصد لازم متناسب با برنامه‌ها صورت گیرد و اثرگذاری کار به حد لازم کنترل می‌شود. توجه به رصد به پویایی و به روز آمدن شدن برنامه‌ها کمک می‌کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی به نقش مؤثر خانه‌های هلال در افزایش تاب‌آوری جوامع محلی تاکید کرد و افزود: باید برای افزایش کیفیت برنامه‌های آموزشی در خانه‌های هلال که در مناطق کم‌برخوردار شهری، روستاها و مناطق عشایری دایر شده‌اند تلاش مضاعفی صورت گیرد.
کاوسی با اشاره به اهمیت خانه‌های هلال در توسعه و تحول در جمعیت هلال احمر، گفت: خانه هلال، جمعیت هلال احمر کوچکی است که قلب تپنده یک روستا و سپر دفاع مردم مناطق دورافتاده و محروم کشور در برابر مخاطرات و بلایای طبیعی است.

وی از راه اندازی و فعالیت ۲۱۲ خانه های هلال در خراسان جنوبی خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha