رشد ۸ درصدی تصادف منجر به فوت در جاده های استان زنجان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت:متاسفانه در طی هشت ماهه اول سال جاری تصادف منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان؛ جعفر قزوینیان روز سه شنبه در نشست خبری اصحاب رسانه با اشاره به تجهیزات تجهیزات زمستانی حوزه راهداری استان زنجان در سال جاری اظهار کرد: ۲۵۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک ، نیمه سنگین و سنگین با بالغ بر ۵۰۰ نفر پرسنل راهداری در ۳۲ راهدارخانه در سطح محورهای استان و گردنه‌ها مستقر شده اند تا زمان بارش برف نسبت به بازگشایی راه‌ها و امدادرسانی به کاربران جاده‌ای اقدام نمایند.

وی افزود: برای تجهیز ماشین آلات راهداری زمستانی امسال ۶ مورد تیغه برف‌روب و ۲ دستگاه نمک‌پاش مکانیکی خریداری و بر روی کامیون‌ها نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با بیان اینکه طی ۸ماهه سال جاری عملیات لکه‌گیری و روکش آسفالت به طول ۷۵ هزار متر در راه‌های مواصلاتی استان زنجان انجام شده است بیان کرد: برای این حجم از عملیات، بیش از ۲ هزار و ۲۱ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

قزوینیان با بیان اینکه میزان پیشرفت فیزیکی کلیه عملکرد مربوط به لکه گیری و روکش آسفالت در ۸ ماهه سال جاری ۴۰ تا ۱۰۰ درصد بوده است افزود: آسفالت مورد استفاده برای این حجم عملیات، بیش از ۱۵۰ هزار تن گزارش شده است.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد جهت بهسازی اساسی محور آزادراه زنجان- قزوین به مبلغ ۳ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال که از جمله مهمترین پروژه های سطح استان در سال جاری محسوب می‌شود بیان کرد : در بحث ایمنی راه‌ها نیز، اجرای خط‌کشی در محورهای استان به طول ۲۱۰۰ کیلومتر، نصب و تعمیرات حفاظ ایمنی به طول ۲۳ کیلومتر و تکمیل نصب بلوک مفصلی در آزادراه زنجان- قزوین به طول ۵ کیلومتر انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه متاسفانه در طی هشت ماهه اول سال جاری تصادف منجر به فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۸ درصدی داشته است افزود : طرح‌های ارتقا ایمنی نظیر آموزش در قالب اجرای تئاتر و توزیع اقلام ایمنی، تدوین برنامه جامع «ایمنی راه‌های استان زنجان» با هدف کاهش تصادفات در دستور کار است.

قزوینیان در ادامه با بیان اینکه استان زنجان دارای ۲ شرکت‌ حمل و نقل بین‌المللی کالا، ۸۸ شرکت‌ حمل و نقل داخلی کالا و ۳ پایانه‌ باری فعال است اظهار کرد: بر اساس کنترل‌های بارنامه، در ۸ ماهه سالجاری بیش از ۷ هزار و ۳۰ تن بار و۶۴۷ هزار و ۴۴۰ مسافر نیز از این پایانه‌ها جابجا شده است.

وی با بیان اینکه بهبود راههای روستایی مهمترین خواسته قشر زحمتکش کشاورز زنجانی است بیان کرد : در ۸ ماهه سال جاری بیش از ۴۸ کیلومتر راه روستایی بازگشایی و روسازی انجام گرفته است و همچنین بیش از ۲۵ کیلومتر راه روستایی نیز آسفالت‌ریزی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به این طی سال جاری بیش از ۱۲ میلیون و ۳۷۹ هزار دستگاه خودرو در ورودی‌های استان زنجان تردد داشته است افزود : میزان تردد خودروها در خروجی‌های استان نیز بیش از ۱۱ میلیون و ۴۰۲ هزار دستگاه به ثبت رسیده است.

قزوینیان با اشاره به توسعه مجتمع‌های بین راهی استان زنجان بیان کرد : در حال حاضر ۲۷ مجتمع بین راهی در استان وجود دارد که ۲۳ مجتمع در حال ساخت و ۲۰ مجتمع نیز در حال استعلام است که این استان جز رتبه های برتر کشوری در مجمتع های فعال است .

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha