خبرنگاران تاریخ سازان جامعه هستند

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان، تصریح کرد: خبرنگاران تاریخ‌ سازان این جامعه هستند، زیرا آنها با روشنگری دشمن را خلع سلاح کرده و این کاری سخت است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام حسین امیری، امروز ۲۹ آذرماه در نشست تعاملی با اصحاب رسانه کرمان با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) بزرگترین خبرنگاری بود، که در صحنه کربلا با عشق ایستاد و با روشنگری دنیا را متحول کرد، گفت: اگر اطلاع‌ رسانی ایشان در جایی که هجمه دشمن به شدت بالا بود، وجود نداشت؛ جای مظلوم و ظالم عوض می‌ شد و واقعیت وارونه جلوه داده می شد.

وی افزود: نقش خبرنگار هم اینگونه است؛ در حوادث اخیر کشور نیز عده‌ ای به اصطلاح روشنفکر می‌ خواستند جای جلاد و شهید را عوض کنند، که البته خبرنگاران در حوادث اخیر با بیان واقعیت‌ ها سبب روشنگری قشر خاکستری جامعه شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی کرمان تصریح کرد: خبرنگاران تاریخ‌ سازان این جامعه هستند، زیرا آنها با روشنگری دشمن را خلع سلاح کرده و این کاری سخت است؛ هر خبرنگاری که پایبند به ارزش‌ ها باشد، حرفه مقدسی دارد و با روشنگری خبرنگاران، دشمن خلع سلاح می‌ شود و در میدان جنگ نرم و سایبری نقش خبرنگاران حساس است.

حجت الاسلام امیری فر، افزود: خبرنگاران باید با بیان حقایق، فضای غبارآلود را برای قشر خاکستری جامعه روشن کنند.

وی با اشاره به نقش مهم حساس خبرنگاران در میدان جنگ نرم و سایبری، بیان کرد: خبرنگاران از فکر مردم محافظت کرده و حقایق را روشنگری می‌ کنند. و الگوی خبرنگاران اسلامی حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان، ادامه داد: اگر الگوی ما حضرت زینب سلام الله علیها و امام سجاد علیه السلام هستند، باید پشتیبان نظام باشیم. خبرنگاران باید موقعیت خود را شناخته و ادامه دهنده راه امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) باشند، زیرا اگر راه را گم نکرده و حقایق را بیان کنیم، عاقبت بخیر می‌ شویم.

حجت الاسلام امیری فر، عنوان داشت: شهید حاج قاسم سلیمانی خطاب به علماء می‌ گوید؛ اگر این بار کفار بر جمهوری اسلامی مسلط شوند، نه اثری از قرآن و نه اثری از اسلام باقی نمی‌ ماند. لذا حفظ نظام از اوجب واجبات است و باید سخنگوی نظام باشیم.

وی؛ با اشاره به وصیت شهدا و حاج قاسمی درباره پشتیبانی از ولایت فقیه، تاکید کرد: دشمن همه رسانه‌ های خود را برای تبلیغ علیه جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری بسیج کرده و امروز قدرت رسانه بسیار زیاد است و باید متوجه وظیفه خطیرمان باشیم.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان، گفت: جمهوری اسلامی کارهای مهمی را انجام می‌ دهد و این وظیفه خبرنگاران است؛ که این دستاوردها را به اطلاع مردم رسانده و با اطلاع‌ رسانی دقیق و روشنگری علیرغم تبلیغات دشمن بتوانند کاری بزرگ را انجام دهند و می توانند با بیان حقایق کاری بزرگ در انتقال مفهوم جهت آگاه‌ سازی مردم انجام دهند.

حجت الاسلام امیری فر، با بیان اینکه خبرنگاران اقامه حق کرده و علیرغم سختی و فشار علیه ظلم کار می‌ کنند، ابراز داشت: خبرنگاران و همه مسئولان باید دو اصل را مدنظر قرار دهند؛ اول اینکه باید پشتیبان و سخنگوی نظام باشند، زیرا حفظ نظام از اوجب واجبات است.

وی اظهار داشت: دومین اصل نیز پشتیبانی از ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان با تاکید بر پرداختن به مسائل دینی توسط خبرنگاران، بیان کرد: آنان باید اخبار دینی را نیز مورد توجه قرار داده و به موضوعات فرهنگ دینی و اجتماعی و زندگی ائمه نیز ورود کنند، زیرا نیاز روز جامعه است.

حجت الاسلام امیری فر، اضافه کرد: بسیاری از فریب خوردگان حوادث اخیر دچار ضعف اعتقادی بودند و لازم است رسانه‌ ها به مسائل دینی و سبک زندگی اسلامی ایرانی بپردازند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی شهرستان کرمان، به مجمعه فراجا نیز اشاره و اظهار کرد: اقدامات این مجموعه فصلی است و متناسب با مسائل روز پیش می‌ رود.

حجت الاسلام امیری فر همچنین بیان کرد: جهاد تبیین مهمترین موضوعی بود که در چند روز اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا مبلغانی به مناطق و مساجد در شهر کرمان، راین و گلباف اعزام شدند، تا برای عموم روشنگری کنند.

وی با اشاره به ماموریت های نیروی انتظامی عنوان کرد: مهم ترین کار در عقیدتی سیاسی، با توجه به مسائل روز، جهاد تبیین است؛ که با استفاده از اساتید و روحانیون، در مناطق مختلف شهر و استان جلسات روشنگری برگزار شده و نهضت روشنگری راه انداختیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha