پاداش ۴۰۰ میلیون ریالی به پاس قدردانی از اهداکنندگان کلیه

مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: به پاس قدردانی از اهدا کنندگان کلیه، مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال کمک هزینه پیوند کلیه به اهدا کنندگان توسط این سازمان پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد جعفری، گفت: مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال کمک هزینه پیوند کلیه از محل اعتبارات موضوع تبصره ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌ های خاص و صعب‌ العلاج به اهداکنندگان زنده کلیه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: پرداخت پاداش اهدای کلیه به اهدا کننده زنده، در قالب فرمت اعلام انجام عمل نفرکتومی اهدا کننده انجام می‌ شود.


مدیر کل بیمه سلامت استان کرمان، با اشاره به اینکه طرح پوشش بیمه سلامت ساکنان مناطق حاشیه‌ ای و کمتر برخوردار یکی از مصادیق مهم عدالت محوری در حوزه سلامت است، تصریح کرد: این طرح امروز به یک طرح کشوری تبدیل شده است و در این طرح افراد فاقد بیمه پس از شناسایی از سوی کارشناسان تحت پوشش بیمه سلامت قرار می‌ گیرند.


جعفری، به اجرای طرح بیمه خانوارها در نقاط کم برخوردار استان کرمان و حاشیه شهر کرمان نیز اشاره و بیان کرد: این طرح قبل از اجرا در شهرک پدر شهر کرمان، در یکی از محلات حاشیه‌ ای شهر کرمان آغاز شد و در راستای اجرای این طرح، پوشش بیمه رایگان در این مناطق را به صورت خانه به خانه آغاز و پزشک خانواده را در این مناطق مستقر کردیم.


وی با بیان اینکه این طرح مورد اقبال کشوری قرار گرفت و به یک تفاهم‌ نامه بین وزارت کشور و سازمان بیمه سلامت تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: تا قبل از پایان سال گذشته، نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر از ساکنان محله‌ های کمتر برخوردار کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha