شرق کرمان معطر به شمیم حضور لاله های گمنام دفاع مقدس

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: امروز مردم شهرستان های "بم" و "نرماشیر" در شرق استان کرمان میزبان پیکر مطهر دو شهید گمنام عملیات های بدر و مجنون بودند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سرهنگ پاسدار محمود مهدوی فرد با بیان اینکه؛ امروز ۳ شهید گمنام از شهرستان بم، نرماشیر و جیرفت وارد استان کرمان شدند و قرار است بقیه شهدا از روز شنبه وارد استان کرمان شوند، گفت: دو شهید گمنام دفاع مقدس، صبح امروز در فرودگاه بم مورد استقبال مردم قرار گرفتند و پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس که مربوط به عملیات‌ های بدر و مجنون می باشند، با استقبال باشکوه مردم وارد مناطق "قطب‌ آباد" بم و "نظام‌ شهر" نرماشیر شدند.

وی افزود: پیکر مطهر یکی از این دو شهید گمنام دفاع مقدس که در عملیات بدر و مجنون به شهادت رسیده اند، قرار است روز سه شنبه ششم دی ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در روستای "قطب آباد شهرستان بم" و پیکر دیگر شهید گمنام نیز در منطقه "نظام آباد شهرستان نرماشیر" به خاک سپرده شود.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان تصریح کرد: همچنین پیکر مطهر ۱۱ شهید گمنام دوران دفاع مقدس، ششم دی‌ ماه، همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، در کرمان، تشییع و خاکسپاری می‌ شود و استان کرمان با قدوم این ۱۱ شهید متبرک خواهد شد.
سرهنگ مهدوی فرد بیان کرد: این ۱۱ شهید متعلق به عملیات‌ های خیبر، بدر، کربلای پنج، شش و تک دشمن در سال ۱۳۶۷ هستند و کم سن ترین شهید گمنام ۲۳ ساله و بزرگترین این شهدا ۴۵ ساله است.

وی یادآور شد: شش شهید گمنام در شهر کرمان و پنج شهید گمنام دیگر در شهرهای رفسنجان، هماشهر سیرجان، بلوک جیرفت، قطب‌ آباد بم و نظامشهر نرماشیر تشییع و خاکسپاری خواهند شد.

شایان ذکر است؛ پیکر مطهر یک شهید دیگر نیز که مربوط به عملیات بدر بود، در جنوب استان کرمان و با استقبال گرم مردمان و مسئولان شهر جیرفت تشییع شد.

قرار است پیکر این شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در شهر بلوک از توابع شهرستان جیرفت به خاک سپرده شود.

مراسم استقبال از سایر شهدای گمنام نیز در شهر کرمان، ساعت ۸ صبح سوم دی‌ ماه در فرودگاه بین‌ المللی این شهر برگزار می‌ شود.

همچنین تجمع «فاطمیون»، ششم دی‌ ماه با حضور مردم، هیئت‌ های مذهبی و خانواده شهدا همزمان با آیین تشییع و تدفین شهدا در شهر کرمان برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha