تلاش دولت سیزدهم برای جبران عقب ماندگی‌ها

اسماعیلی گفت: دولت مردمی و انقلابی همه تلاش خود را برای جبران عقب ماندگی‌های دوره‌های قبل می‌کند.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر پنجشنبه در مراسم گرامی‌داشت سالگرد شهادت آیت الله مفتح اظهار داشت: دولت سیزدهم با تمام مشکلات و مسائل مردم آگاه است، ولی دشمن در جریان جنگ گسترده اقتصادی که به راه انداخته است به دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم است.

اسماعیلی بابیان این مطلب که بخشی از نسل جدید نسبت به دوران عقب ماندگی دوره طاغوت بی اطلاع هستند افزود: سخنان رهبر انقلاب و تأکیدات ایشان بر جهاد تبیین برهمگان یک فریضه است که باید به آن دقت کنیم و بدین دلیل اساس بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی بر همگان تکلیف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: نباید فراموش کنیم که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و نقطه قدرتمند نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه دشمن به دنبال آسیب زدن به فرهنگ ایرانی است تصریح کرد: رهبران نهضت اسلامی همگی از چهره‌های برجسته فرهنگی محسوب می‌شوند که پرچمدار پیروزی انقلاب اسلامی هستند و دشمنان با پلیدی تمام همواره به دنبال آن هستند تا با شبیخون فرهنگی این نقطه اتکای انقلاب را به نقطه ضعف و آسیب پذیر تبدیل کنند.

اسماعیلی متذکر شد: اگر همه در جهاد تبیین به فریضه خود به درستی عمل نمائیم مانند همیشه بدخواهان ملت ایران در رسیدن به نقشه‌های شوم خود ناکام می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه یادآور شد: تویسرکان سرزمینی حاصل خیز به لحاظ فرهنگی است که در حوزه جهاد و شهادت بزرگانی اندیشمند و جهادگر را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

اسماعیلی در ادامه از ۷۵۰ شهید شهرستان تویسرکان که بیانگر عظمت مردم شهید پرور این شهرستان است، نام برد و تصریح کرد: شهید مفتح از یاران خاص امام راحل بوده است که همزمان در سنگر حوزه، دانشگاه، جهاد و تبلیغ برای پیروزی بزرگ نهضت انقلاب اسلامی متحمل رنج‌ها و سختی‌های فراوانی شده بود.

وی گفت: مقام رهبری در آن دوران یکی از پیشگامان این حرکت بزرگ بوده است و ایشان در تمام دوره قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، مهمترین حلقه‌های درسی را در میان حوزویان و دانشگاهیان برگزار کردند.

اسماعیلی در ادامه افزود: ایران در مسیر پیشرفت است و در این مسیر پیشرفت شاهد شکوفایی استعدادهای جوانان ایرانی در عرصه‌ها و میادین مختلف هستیم و این امر باعث حسادت دشمنان شده است و با دروغ پراکنی در قالب تروریسم رسانه‌ای به دنبال آن هستند که نظام دینی را ناتوان جهت تحقق مسیر پیشرفت ایران عزیز جلوه دهند و با بمباران دروغ‌های رسانه‌ای خود مقابل حرکت بزرگ ملت ایران ایستادگی کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان از تغییر رویکرد در سیاست خارجی و افزایش تعاملات منطقه‌ای که یکی از دستاوردهای مهم دولت طی یکسال و نیم اخیر است، اشاره کرد و افزود: ایران اسلامی محل مراجعات مهم منطقه‌ای است و از زمان روی کار آمدن دولت مردمی روابط اقتصادی با همسایگان دوبرابر شده است.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha