متخصص طب سوزنی با دیدن زبانتان چه می‌فهمد؟

متخصصان طب سوزنی با تغییراتی که بر روی زبان حاصل می‌شود می‌توانند به بسیاری از مشکلات درون بدن پی‌ببرند و در درمان آن‌ها به فرد کمک کنند. در این جا به چند مشکل که می‌توان از روی زبان به وجود آن‌ها پی برد اشاره می‌کنیم.

قاعدگی به همراه استرس

باریک شدن دو طرف زبان در افرادی که استرس دارند، غیرعادی نیست، به خصوص اگر استرس، گوارش‌شان را بهم بزند. همچنین در خانم‌هایی که در دوران پریودیشان تغییر اجابت مزاج دارند، شایع است.

نفخ و گرفتگی روده یکی از عوارضی است که ممکن است در روزهای قاعدگی اتفاق بیفتد. به علاوه استرسی که گاهی در این شرایط به سراغ خانم‌ها می‌آید، موجب باریک شدن کناره‌ی زبان می‌شود.

اگر نوک زبان‌تان قرمز باشد، متخصص طب سوزنی درباره‌ی چگونگی خواب، بی‌قراری، احساس گرما و شب‌زنده‌داری در شب از شما سئوال خواهد کرد

تنش ناحیه‌ی گردن

اگر شما در سمت راست شانه ی خود و یا در گردن احساس درد و تنش داشته باشید، زبان‌تان کمی به سمت چپ منحرف می‌شود. دردهای لگنی نیز می تواند موجب این تغییر حالت شود.

انجام تمریناتی مانند یوگا به کاهش تنش در ناحیه‌ی گردن، کمر و باسن کمک می کند. بسیاری از این مشکلات ناشی از نشستن نامناسب پشت میز و یا هنگام رانندگی است.

خواب ناکافی و اختلال خواب در شب

اگر نوک زبان‌تان قرمز باشد، متخصص طب سوزنی درباره‌ی چگونگی خواب، بی‌قراری، احساس گرما و شب‌زنده‌داری تان در شب از شما سئوال خواهد کرد. عرق ریختن و دیدن کابوس‌ها و رویاهای شبانه و استرس‌ها موجب خواهد شد، رنگ نوک زبان به رنگ قرمز تغییر کند.

مشکلات روده

یک لایه‌ی نازک روی زبان وجود دارد که بسیار مفید است. این قشر نازک در خوردن و جذب مواد مغذی بسیار مفید است و در سراسر زبان وجود دارد. حال اگر این قشر تکه تکه شده و یا در یک محل خاص متمرکز شود، سوالاتی برای متخصص پیش خواهد آمد.

اگر تجمع این قشر فقط کمی در قسمت عقب زبان باشد، سوالات مربوط به عادات اجابت مزاج در یک روز و شکل مدفوع و کامل بودن عمل دفع است و احتمالا مشکل ناشی از وجود یک انگل و یا افزایش باکتری‌های روده و ... خواهد بود.

منبع:تبیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha