تسهیل تردد معابر اصلی و فرعی شهر زنجان برای اولین بار با محلول یخ زُدا

شهردار زنجان گفت: برای اولین بار در شهر زنجان برای کاهش حجم نمک در خیابان‌ها و عملکرد بهتر برف‌روبی، با محلول یخ زُدا معابر اصلی شهر و بعضی معابر فرعی کاملا برای تردد تسهیل‌ شده است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، علیرضا فیروزفر با اشاره به برنامه‌ریزی و تهمیدات لازم برای روزهای برفی استان ، اظهار کرد: برای اولین بار در شهر زنجان برای کاهش حجم نمک در خیابان‌ها و عملکرد بهتر برف‌روبی با سیستم محلول‌پاشی (محلول یخ زُدایی) انجام شد.

وی با اشاره به وجود دو کارخانه جدید احداث تولید محلول نمک، افزود: ساعت ۲ بامداد همکاران محلول‌پاشی معابر اصلی و برخی معابر فرعی را شروع کردند و معابر اصلی شهر و بعضی معابر فرعی کاملا برای تردد تسهیل‌ شده است.

شهردار زنجان با اشاره به نمک‌پاشی نقاط حساس، ادامه داد: در تلاش هستیم برای حفاظت از آسفالت معابر شهر از کمترین نمک در برف روبی معابر استفاده کنیم چرا که روش محلول‌پاشی برای تسهیل تردد پاسخگو بوده‌ است.

فیروزفر با اشاره به ماشین آلات ستاد زمستانی شهرداری گفت: امسال ۸۲ خاور ملکی و استیجاری و ۱۰ دستگاه لودر ملکی و استیجاری به همراه بیش از ۲۵ دستگاه تانکر برای پخش محلول استفاده می‌شود.

وی با اشاره به سامانه ۱۳۷ شهرداری برای پاسخگویی به شهروندان و شماره‌های مستقیم همکاران شهرداری در سایت این مجموعه، خاطرنشان کرد: در صورت ادامه‌دار شدن بارش‌ برف از همشهریان درخواست دارم ماشین‌های خود را در کنار خیابان و معابر اصلی پارک نکرده تا این کار خللی در برف‌روبی و محلول‌پاشی ایجاد نکند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha