کرونا هنوز تمام نشده است/ لزوم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع مجدد ویروس کرونا در برخی ها کشورها، گفت: عاقلانه این است که با هوشیاری کامل عمل کنیم و در این خصوص تزریق دوز یادآور واکسن کرونا حتما توصیه می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی گفت: با توجه به افزایش مجدد تعداد مبتلایان به کرونا مخصوصا در کشور چین، عاقلانه این است که با هوشیاری کامل مراقبت و عمل کنیم.

وی افزود: در بیشت و چهار ساعت گذشته بیش از یکهزار و ۷۰۰ نفر در جهان جان خود را در اثر ابتلا به کرونا از دست دادند، که حدود ۳۰۰ تن آن مربوط به کشور آمریکا هست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان کرونا مطلقا تمام نشده و با توجه به شیوع آن در کشورهای دیگر، این پاندمی هنوز ادامه دارد و باید تدابیر لازم برای جلوگیری از اپیدمی در استان اندیشیده شود تا مجدد شاهد اوج گیری این ویروس نباشیم.

دکتر سعید صحبتی تصریح کرد: به افراد مشکوک دارای علائم سرماخوردگی توصیه می شود؛ حتی الامکان قرنطینه را رعایت و به مراکز درمانی مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: همچنین افرادی که نوبت های یادآور واکسن مخصوصا دوز سوم و چهارم را تزریق نکرده اند، هم اکنون فرصت مناسبی است تا در این وضعیت ثبات واکسن خود را تزریق و ایمنی بدن خود را در مقابل این ویروس بالا ببرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: در هفته ای که پشت سرگذاشتیم، تعداد ۱۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری بودند که هم اکنون تعداد ۵ نفر می باشند.

دکتر صحبتی عنوان کرد: در نقشه استان کرمان به لحاظ رنگ بندی تعداد ۲۱ شهرستان در وضعیت آبی و دو شهرستان سیرجان و قلعه گنج نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه تعداد فوتی های این بیماری در استان صفر می باشد، اما جهت صفر ماندن این عدد و عدم شیوع این بیماری در استان؛ رعایت فاصله گذاری های اجتماعی، استفاده از ماسک مخصوصا در فضاهای بسته، شست و شو و ضدعفونی کردن مناسب دست ها و از همه مهم تر تزریق واکسن توصیه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha