ارائه خدمات ارزان و باکیفیت در مرکز ارتوپدی هلال احمر خوزستان

معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر استان خوزستان گفت: بیشترین مراجعات به مرکز توابخشی هلال احمر استان برای ساخت کفش طبی است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ دکتر سید محمدصادق آل محمد بیان کرد: مرکز توانبخشی هلال احمراستان در 4 حوزه‌ی ارتوپدی، کار درمانی، گفتار درمانی و فیزیوتراپی فعالیت می کند.
او در تشریح خدمات این مرکز در حوزه ارتوپدی فنی، افزود: خدمات ارتوپدی به دو بخش اروتز که به بهبهود عملکرد اندام های آسیب دیده کمک می کند و پروتز برای جایگزین اندام هایی مانند دست، پا و ستون فقرات تقسیم می شود.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه تهیه و ساخت کفش های طبی نیز زیر مجموعه بخش اروتز قرار می گیرند، عنوان کرد: به صورت میانگین، ماهانه بیش از 150 مراجعه برای تولید و ساخت کفش طبی به این مرکز وجود دارد که علاوه بر کیفیت آن، نسبت به بازار قیمت مناسب تری دارد البته در اسفند هرسال با توجه به نزدیک شدن به عید نوروز این مراجعات بیشتر هم می شود.


آل محمد در توضیح روند تهیه و ساخت این کفش ها اظهار کرد: پس از تجویز پزشک و مراجعه بیمار به مرکز توانبخشی، کارشناسان ارتوپدی فنی بر اساس ناهنجاری های پا و انجام معاینه دقیق تر، کفش ها ساخته می شوند .


معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در خصوص کفش طبی و کفی طبی به صورت اختصاصی برای محافظت و راحتی پای بیمار طراحی می‌شود که دقیقاً با قالب پای آن ها منطبق است و بر اساس نحوه راه رفتن بیمار طراحی می شود. این نوع کار پس از معاینه کامل پا، قوزک و ساق پا توسط ارتوپد فنی ساخته می‌شود تا کفی یا کفشی که ساخته می‌شود با ساختار و پاتولوژی مراجعه کننده کاملا مطابقت داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha