بیش از 95 درصد سقط ها برای فرزندان سالم رخ می دهد / ضرورت پرداختن به مسائل فرهنگی و اقتصادی پیرامون سقط جنین

دبیر قرارگاه کشوری مرکز مردمی نفس اظهار کرد: بر اساس بررسی های انجام شده، 95 درصد از سقط ها در جنین سالم رخ می دهد که این امر ضرورت فرهنگ سازی در جامعه را بیش از پیش نشان می دهد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محسن ذاکریان، با اشاره به اینکه مرکز جلوگیری از سقط جنین نفس از دو سال گذشته در مشهد راه اندازی شده است و تا کنون در 28 استان کشور نظیر این مرکز راه اندازی شده است خاطر نشان کرد: در این مدت تنها در شهر مشهد از سقط 200 جنین سالم جلوگیری شده است.

وی تصریح کرد: روزانه هزار تا هزار و سیصد سقط در کشور تخمین زده می شود که بیش از 95 درصد آنها جنین های سالم است که در این موضوع عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موثر هستند.

دبیر قرارگاه کشوری مرکز مردمی نفس گفت: این مرکز در حوزه آموزش و فرهنگ سازی مسائل مرتبط با سقط فعالیت می کند ، علاوه براین با شناسایی مادر یا خانواده ای که قصد سقط دارد، نسبت به گفتگو و اقناع آن ها تلاش می کند.

دکتر ذاکریان با بیان اینکه تا کنون در استان خراسان رضوی از سقط 500 جنین جلوگیری شده است اظهار کرد: حمایت روانی، مشاوره و گفتگو در کنار سایر حمایت های اقتصادی، معیشتی و پزشکی و خدمات مراقبتی به زوجینی که قصد سقط جنین دارند ارایه می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha