مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسل دین مدار و اخلاق مدار است

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: معلم با تربیت نسلی توحیدی و دین مدار می تواند نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی ایفا کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت،حجت الاسلام سیدمحمدنبی موسوی فرد روز یکشنبه در آیین گرامیداشت هفته سواد آموزی در محل تالار طلائیه اهواز بیان کرد: آموزش و پرورش باید بتواند افرادی را تربیت کند که با ارزش های اسلام و ائمه اطهار(ع) و نیز مسیر و تفکر آنها آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به نقش مهم معلم و مربی در اسلام بیان کرد: معلم با تربیت نسلی توحیدی و دین مدار از ثواب اخروی بهره مند می شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های تربیتی در حوزه های مختلف عملکردی آموزش و پرورش افزود: امروز مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت نسلی توحیدی؛ دین مدار و اخلاق مدار است و بر این اساس یکی از اقداماتی که می بایست در این خصوص صورت گیرد معرفی الگوهای والای تربیتی مانند حضرت فاطمه زهرا (س) به نسل جدید است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد گفت: اسلام برای مقام زن و مرد والاترین جایگاه تربیتی و اجتماعی را در نظر گرفته است و این رسالت آموزش و پرورش است که با تکیه بر سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و با تاکید بر رویکردهای نوین آموزشی نسبت به آگاه سازی دانش آموزان در ارتباط با این امر اقدام کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این آیین گفت: تلاش می شود آموزش برای افراد سواد آموز بالای ۳۰ سال به صورت ترکیبی در هر سه سطح سواد آموزی انجام شود.

مسعود حمیدی نژاد افزود: آموزش سواد آموزان زیر ۳۰ سال در آینده بر اساس برنامه ریزی های انجام گرفته بر بستر فضای مجازی انجام خواهد گرفت.

وی گفت: مشکل اصلی که امروز در امر سواد آموزی با آن مواجه هستیم سن بالای سواد آموزان است که به دلیل شرایط جسمی و سنی تمایلی به شرکت در این کلاس ها ندارند لذا از آموزش دهندگان تقاضا می شود این افراد را برای سواد آموزی تشویق کنند.

حمیدی نژاد با بیان اینکه خوزستان در میانه های جدول بیسوادی کشور قرار دارد اظهار داشت: با حرکتی که در خصوص سواد آموزی در استان خوزستان اتفاق افتاده و با پای کار آمدن مردم در این امر امیدواریم که سال آینده تعداد افراد بیسواد در خوزستان به حداقل برسد.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان همچنین از انتشار فراخوان برای جلب کمک خیران در قالب همیار سواد در استان خبر داد و گفت: از این افراد خیر درخواست شده در هر زمینه ای با سواد آموزی همکاری کنند.

از هفتم دی ماه به مدت یک هفته به نام هفته سواد آموزش نامگذاری شده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha