ترکیه: بیش از 15 میلیون تن غلات از بنادر اوکراین انتقال یافته است

وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که مجموع محموله‌های انتقال یافته از بنادر اوکراین از 15 میلیون و 80 هزار تن فراتر رفته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،عادل کارا اسماعیل‌اوغلو، وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت ترکیه اعلام کرد که از اول آگوست تا 25 دسامبر در مجموع 585 کشتی از بنادر شهرهای اودسا، چورنومورسک و یوژنه اوکراین حرکت کرده و مجموع محموله‌های انتقال یافته از این بنادر از 15 میلیون و 80 هزار تن فراتر رفته است.

وی با اشاره به بحران جهانی غذا در پی جنگ اوکراین و روسیه افزود: انتقال غلات از اوکراین که یکی از مهمترین مراکز غلات در جهان است متوقف شده بود اما با دیپلماسی ترکیه و همکاری روسیه، اوکراین و سازمان ملل بار دیگر روند انتقال غلات به سراسر جهان از سر گرفته شد.

وزیر حمل و نقل و زیرساخت ترکیه تصریح کرد: در این راستا از اول آگوست تا 25 دسامبر، در مجموع 585 کشتی از بنادر اودسا، چورنومورسک و یوژنه در اوکراین حرکت کردند. محصولات حمل شده بیشتر شامل جو، گندم، سویا، کنجاله آفتابگردان، سبوس گندم، نخود، تخمه آفتابگردان، چغندرقند، روغن آفتابگردان، دانه کانولا، ذرت و روغن سویا بوده است.

- 15 درصد محموله‌ها از اوکراین وارد ترکیه شده است

به گفته وی، 200 کشتی از 585 کشتی با پرچم ترکیه حرکت کرده و 171 کشتی از 585 کشتی محموله خود را به بنادر ترکیه آورده‌اند.

کارا اسماعیل‌اوغلو با بیان اینکه مجموع بار حمل شده توسط کشتی‌های ورودی به بنادر ترکیه 2 میلیون و 247 هزار و 564 تن بوده، افزود: 15 درصد از کل محموله‌ها وارد کشورمان شده است. همچنین مقصد 12 درصد به آفریقا، 29 درصد به آسیا و 44 درصد به اروپا بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha