امیرعلی و فاطمه در صدر اسامی انتخابی والدین زنجانی در سال جاری

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان گفت: نام های امیر علی و فاطمه در صدر نام های انتخابی نوزادان دختر و پسر استان زنجان در ۹ ماهه اول سال جاری بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، ژاله چیان صبح روز دوشنبه(۵دی ماه) بمناسبت روز ملی ثبت احوال در نشست خبری با اصحاب رسانه استان ضمن تسلیت ایام فاطمیه با بیان اینکه یک قرن از تأسیس ثبت احوال میگذرد و با همت همکاران این مجموعه مردم از خدمت رسانی شایسته این مجوعه برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته پروژه سببی و نسبی جهت تکمیل پایگاه اطلاعات جمعیت تعریف شده است افزود : هدف از این پروژه این است که تمام استعلامات به صورت الکترونیکی شود و مراجعات حضوری مردم کاهش یابد .

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه در استان زنجان ۲ میلیون و ۴۰ هزار اطلاعات شخص وجود دارد که باید اطلاعات این افراد تکمیل شود که تا به امروز ۲۵ درصد از این اسناد تعیین تکلیف شده است که امیدواریم در سال آینده پروژه را به اتمام برسانیم و اولین استان در این حوزه باشیم.

ژاله چیان با اشاره به اینکه ثبت احوال علاوه بر مسائل آماری وظایف فرهنگی را دنبال میکند بیان کرد : اسناد هویتی به عنوان نشانه هایی از بزرگان و مفاخر که با نام گنجینه در ثبت احوال نگهداری می‌شود که هدف از نگهداری این اسناد هویتی، تاریخچه زندگی مفاخر برای آیندگان است.

وی با بیان اینکه در سامانه ثبت احوال در خصوص آدرس و تغییر نشانی جانمایی شده است افزود: تمامی شهروندان می‌توانند در صورت تغییر نشانی به صورت آنلاین و رایگان در سامانه ثبت و بروز رسانی کنند .

این مسئول با اشاره به اینکه جمعیت استان زنجان یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است بیان کرد: از این تعداد در بحث کارت هوشمند ملی ۸۶۰ هزار نفر واجد شرایط کارت هوشمند ملی هستند که تاکنون ۸۴۶ هزار برای دریافت کارت هوشمند ملی مراجعه کرده اند و ۱۳ هزار نفر هنوز برای صدور کارت ملی در استان فعلا مراجعه نکرده اند.

ژاله چیان در ادامه با اشاره به آمار موالید و وفات در سال جاری افزود : طی ۹ ماهه سال جاری ۱۰ هزار و ۶۸۶ واقعه ولادت و ۴ هزار و ۶۷ مورد نیز واقعه وفات در استان زنجان رخ داده است .

وی با اشاره به بیشترین نام گذاری نوزدان در طی سال جاری در استان زنجان بیان کرد: بیشترین نام های انتخاب شده توسط خانواده ها در بین پسران اسامی امیرعلی،آیهان، ابوالفضل و علی، آریا و در بین دختران نیز فاطمه ، زهرا ، رستا و هلما در صدر انتخاب اسامی در استان زنجان بوده است .

مدیرکل ثبت احوال استان زنجان تصریح کرد : همچنین در سال جاری ۱۹۴ مورد تولد دو قلو ، ۵ مورد سه قلو و ۱ مورد تولد چهارقلو در این استان به ثبت رسیده است .

ژاله چیان در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) در خصوص تجهیز شدن ثبت احوال به فیبر نوری و ساختمان جدید ثبت احوال شهرستان زنجان اظهار کرد : در خصوص فیبر نوری ۱۲ نقطه د استان در نظر داریم که این موضوع محقق شود که تاکنون ۵ نقطه انجام شده است که امیدواریم تا آخر سال جاری تمامی نقاط مجهز به فیبر نوری شود و ساختمان ثبت احوال شهرستان زنجان نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که تا پایان سال ۱۴۰۲ به اتمام می‌رسد.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha