تجلیل پژوهشگران  برتر دانشگاه علوم پزشکی جهرم

در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتردانشگاه از ۱۹ پژوهشگر برتر و ۱۳ نفر از نویسندگان اول و نویسندگان مسئول مقالات Q1 تجلیل به عمل آمد. ۱۷۰ مقاله پژوهشی و ۴۲ مقاله Q1 در سال ۱۴۰۱ توسط پژوهشگران دانشگاه به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) ازفارس، دکتر محمد رحمانیان در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه گفت: ظرفیت هر دانشگاه به پژوهش و آموزش آن است. در این زمینه باید از همه ظرفیت ها استفاده کرد. امسال هم مانند سال های گذشته با تلاش اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان، جایگاه علمی دانشگاه با چاپ ۱۷۰ مقاله پژوهشی و ۴۲ مقاله Q1 پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی با اشاره به ارتقاء رنکینگ علمی دانشگاه در بین دانشگاه های تیپ ۳ گفت: با فعالیت و تلاش پژوهشگران، امسال دانشگاه موفق شده است، رتبه ۱۱ را از بین ۲۴ دانشگاه تیپ ۳ بدست آورد این در حالی است که در سال گذشته رتبه دانشگاه ۱۹ بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همین طور رنکینگ علمی دانشگاه در سال ۱۴۰۱، در بین ۶۸ دانشگاه و دانشکده های علوم پزشکی کشور از مرتبه ۴۷ به ۳۸ ارتقاء یافته است. این در حالی است که در لیست امسال، رنکینگ علمی تعدادی از دانشگاه های تیپ ۲ بعد از دانشگاه علوم پزشکی جهرم قرار گرفته که این نشان از همت و تلاش وافر اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه است. قدردان تمام زحمات این عزیزانیم.

دکتر رحمانیان اذعان کرد: بی شک بدون همدلی و تلاش اساتید، اعضای هیات علمی و دانشجویان نمی توان پله های ترقی در زمینه آموزش و پژوهش بدست آورد. می بایست برای رسیدن به اهداف والا از تمام فرصت ها استفاده شود. الگو گرفتن و ایجاد ارتباط با دیگر دانشگاه ها در عرصه ملی و بین المللی بسیار مهم بوده و ما را برای رسیدن به هدف نزدیک تر می کند.

دکتر کاوس صلح جو معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جهرم در ادامه مراسم گفت: از تمام مدیران و کارشناسان حوزه معاونت پژوهش، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه و همین طور دانشجویان و کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه که در یک سال گذشته برای ارتقاء مرتبه علمی دانشگاه ساعت ها و روز ها وقت گذاشتند و در این زمینه تلاش بسیار داشته اند سپاسگزاریم.

وی در ادامه افزود: با تلاش این عزیزان دانشگاه موفق شده است در شاخص "نسبت استناد های دریافتی در مقایسه با نرخ استناد جهانی در همان رشته تحقیقاتی" بالاترین رتبه یعنی 200 امتیاز را بدست آورد.

وی گفت: دانشگاه در سال ۱۴۰۱، موفق به چاپ ۴۲ مقاله Q1 شده است و نویسنده مسئول ۲۱ مورد از این مقالات از اعضای هیات علمی دانشگاه بوده است.

وی با اشاره به افزایش رتبه دانشگاه در شاخص H-Index گفت: در سال گذشته رتبه دانشگاه ۳۵ بوده که امسال رتبه ۴۳ را بدست آورده ایم. H-Index، شاخصی برای ارزیابی علمی پژوهشگران و مراکز علمی است که میزان تأثیر گذاری آن ها را در پیشبرد علم نشان می دهد. این شاخص در حال حاضر به عنوان بهترین معیار موجود در ارزیابی علمی افراد و موسسات علمی به کار برده می شود.

وی با اشاره به ارتقاء مرتبه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه در سال گذشته گفت: یک نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه از مرتبه مربی به استادیاری، ۳ نفر از اعضای هیات علمی از مرتبه استادیاری به دانشیاری و یکی از اعضای هیات علمی از مرتبه دانشیاری به استادی ارتقاء یافته اند. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی جهرم از لحاظ مرتبه علمی دارای ۲ استاد،۱۳ دانشیار، ۸۲ استادیار و ۲۶ مربی است.

در پایان جلسه از پژوهشگران برتر دانشگاه با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha