آغاز واکسیناسیون تکمیلی اتباع بیگانه

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت از واکسیناسیون همزمان اتباع بیگانه و ایرانیان در برخی نقاط کشور خبرداد و گفت: ضروری است که پوشش گسترده و سریع برای به حد نصاب رساندن واکسیناسیون افراد انجام شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر فرشید رضایی سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در مصاحبه با مجله علمی «روزنه» رادیو گفت وگو اظهارکرد: پوشش واکسیناسیون اتباع بیگانه در برخی نقاط کشور به دلایل مختلف، به میزان لازمی که بتواند جلوی طغیان بیماری را بگیرد، نیست.

وی از واکسیناسیون همزمان اتباع بیگانه و ایرانیان در برخی از نقاط کشور خبرداد و افزود: ضروری است که پوشش گسترده و سریع برای به حد نصاب رساندن واکسیناسیون این افراد انجام شود و البته همزمان با پوشش واکسیناسیون اتباع بیگانه، پوشش واکسیناسیون ایران نیز در برخی نقاط انجام می‌شود.

رضایی اظهار کرد: برای اینکه واکسیناسیون، اثربخشی اجتماعی و گروهی هم داشته باشد و از طغیان بیماری‌ها در کشور جلوگیری شود باید از پوشش کافی برخوردار باشد.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت درمورد جدا بودن صف واکسیناسیون اتباع بیگانه از صف ایرانیان توضیح داد: مراکز بهداشتی که برای مراجعه ایرانیان و غیر ایرانیان در نظر گرفته شده یکسان است اما به دلیل اینکه ایرانی‌ها کد ملی دارند و واکسیناسیون اتباع باید با کد پاسپورت و یا کد اقامت آن‌ها ثبت شود لذا صف آن‌ها جداست.

این مقام مسئول در رابطه با مهم ترین کارکردها و اقدامات دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت گفت: آموزش همگانی سبک زندگی سالم، فرهنگ سازی سلامت دارای ابعاد اجتماعی و مشارکت‌های اجتماعی در رفتارهای سلامت محور از مهم ترین کارکردهای این دفتر در وزارت بهداشت هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha