توانمندسازی پایدار مددجویان هلال احمر در دستور کار قرار گرفت

دبیرکل جمعیت هلال احمر با قدردانی از خدمات حمایتی سازمان داوطلبان در مرتفع کردن نیاز دارویی و درمانی قشرهای آسیب پذیر و بیماران نیازمند، بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای رفع محرومیت دائمی و توانمندسازی پایدار آنها تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، یعقوب سلیمانی در دیدار با رئیس و معاونین این سازمان، ضمن قدردانی از برگزاری مطلوب آیین‌های ملی و استانی نکوداشت خدمات داوطلبانه همزمان با روز جهانی داوطلب، گفت: سازمان داوطلبان می‌تواند با برنامه ریزی و متکی بر دانش و تجربه سازمانی، اقداماتی را در زمینه خوداتکایی، استطاعت و توانمندسازی نیازمندان و مددجویان و کمک به رفع فقر و جلوگیری از بازتولید آن سامان دهد.

وی توضیح داد: در بسیاری از مناطق محروم کشور، خیرین با نیت خیرخواهانه، فعالیت های عام المنفعه و بشردوستانه دارند؛ اما آنچه ضروری و بنیادی تر است، پایش دقیق از نیازها و زیرساخت های توسعه این گونه مناطق برای رفع محرومیت دائمی آن است.

وی در پایان از سایر اقدامات سازمان داوطلبان در زمینه تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیماران به صورت امانی، تامین اقلام دارویی و ارائه خدمات درمانی به بیماران نیازمند قدردانی کرد.

رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار با اشاره به تحقق و تخصیص ۱۸۰ میلیاردتومان بودجه حمایتی دارو و درمان به استان‌ها تا امروز، از افزایش قابل توجه این رقم نسبت به سال گذشته خبر داد.

وحید سلیمی همچنین از تشکیل کارگروهی برای جذب یک میلیون داوطلب جدید و رشد کمی و کیفی خدمات داوطلبانه در جمعیت هلال احمر بر اساس تاکید موکد رییس جمعیت هلال احمر خبر داد و افزود: تا پایان امسال بنا بر شاخص های تعیین شده هر استان در فرایند جذب یک میلیون داوطلب نقش آفرینی می‌کند.

به گفته وی؛ تعداد شعب، جمعیت غیر محروم هر استان از ۳۵ تا ۷۵ سال، تعداد داوطلبان‌ و کارکنان هر استان در شمار شاخص های یاد شده محسوب می‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha