شهدایی که گمنامی را از مادرشان زهرا (س) به ارث برده اند

امروز زنجان میزبان شهدایی  بود که گمنامی را از مادرشان زهرا (س) به ارث برده بودند،هیچ نام و نشانی از آنها در دست نبود ،هیچ کسی آنها را نمی شناخت شاید لحظه دیدار با خداوند اینطور خواسته اند و عهد کرده اند جاوید الاثر بمانند.

بسم رب الشهدا و الصدیقین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا) زهرانوری_ امروز فارغ از هرکار و خبر دیگری دستم به نوشتن رفت تا برای شهدایی که امروز میهمان ما بودند ولی نام و نشانی نداشتند و با خود بوی کربلا را آورده بودند بنویسم.

ای شهید گمنام نمی دانم اهل کدام خطه از خاک سرافراز و قهرمان ایران هستی اما به شهر زنجان ، شهر غواصان دریادل خوش آمدی و چه به هنگام، زمانی که کشور ما ایران آکنده از بغضها و غرق در مشکلات است .

شهدایی که گمنامی را از مادرشان زهرا (س) به ارث برده اند

شهید گمنام سلام

نمی دانم به چه اسمی صدایت بزنم. به نظرم اگر سکوت پیشه کنم و نامی برایت انتخاب نکنم،بهتر است ، چرا که تو اگر می خواستی، خودت نامت را برایمان نگاه می داشتی.

چند روزی است خبری خوش در شهر زنجان پیچیده و حال و هوای شهر را دگرگون کرده ، این روزها شهر حال و هوای عجیب دارد یا بهتر بگویم این روزها شهر بوی خوش خدا؛ بوی نسیم کربلا؛ بوی مردان بی ادعا؛ بوی نامداران گمنام می آید.

آری بوی شهید گمنام در شهر می آید یا دقیق تر بگویم بوی مهمانی مردم زنجان از سه شهید گمنام می آید.

مردم این دیار همیشه مهمان نواز بوده اند اما این مهمانی فرق می کند؛ مهمان های ما کسانی هستند که تمام مردم ایران خودشان را مدیون خون آنها، مدیون دلاوری آنها و مدیون مردانگی آنها می دانند.

شهیدانی که گرانبهاترین دارایی دنیا را که همان جانشان بود با افتخار تقدیم میهن و ما مردم کردند، و والاتر از آن بی نام و نشان بودن آنهاست.

شهدایی که گمنامی را از مادرشان زهرا (س) به ارث برده اند

وقتی وارد ورزشگاه انقلاب شدم دیدم عده ای سخت در آرامگاه شهید ۲۲ ساله ای که قرار بود در آنجا تدفین شود مشغول تدارک این مهمانی بودند برخی با پخش چای در این هوای سرد برفی از میهمانان این شهید گمنام پذیرایی می‌کردند برخی نیز به شوق دیدن این میهمان عزیز شهر از کودک و نوجوان و جوانان و پیرزن و ...همه آمده بودند با حسی عجیب معنوی .

برای تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر این شهید جوان گمنام مراسم ویژه ای با حضور چهره‌های سیاسی و ورزشی ، پیشکسوتان و...در محل مجموعه ورزشی انقلاب برگزار شد.

شهدایی که گمنامی را از مادرشان زهرا (س) به ارث برده اند

آمدی، آمدی تا باز هم تلنگری به ما زده باشی که چقدر راه شما و آرمانهایتان را طی نموده ایم.

شهدای گمنامی که به همه مادران مالکیت دارند

اما ای شهید گمنام بی اختیار مادرت در صفحه ذهنم مجسم شد ، نمی دانم مادرت در کجای این وطن هست ولی می دانم که برای آمدنت تا زمانی که زنده باشد چشم انتظار رویت حتی چند استخوان توست، شاید هم از شدت انتظار اکنون در این دنیا نباشد، مادری که بر هر کاروانی از استخوانهای بی پلاک شاخه گلی افکنده به امید آنکه تو باشی و در هر نسیمی که می وزد تو را می جوید و هر شامگاه خیره به قاب عکسی است که سالها آن را در بغل گرفته.

اما ای مادران این سه پرستوی مهاجر با شما سخنی دارم: مادرجان مردم این شهر با هر خوبی و بدی اشان برای فرزند شما کم نخواهند گذاشت در این شهر هستند مادرانی که فرزندشان را در همان سنگرهای جبهه از دست داده اند و بهتر شما را درک می‏ کنند.

اینان همان یوسفان بازگشته به کنعانند که با ورودشان کلبه احزان بسیاری از خانواده های چشم انتظار را روشن کرده اند.

سه شهید گمنام در سه نقطه شهر زنجان تدفین شدند

از صبح امروز همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (س) روز _سه‌شنبه ششم دی‌ماه_ مردم قدرشناس و مومن استان زنجان پیکر مطهر ۳ شهید گمنام را در فضایی معنوی تشییع کردند.

سه روز است که پیکر پاک و مطهر این سه شهید گمنام محفل مجالس عزاداری و همچنین میهمان دانش‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان و ... بوده و مراسم آیین وداع با پیکر این شهدا برگزار شده است .

شهدایی که گمنامی را از مادرشان زهرا (س) به ارث برده اند

این شهیدان گمنام ،شهدایی که گمنامی را از مادرشان زهرا (س) به ارث برده اند، جوانان ۲۲، ۲۰ و ۳۵ ساله ای هستند که در عملیات والفجر۳، کربلای ۶ و پنج به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

شهید گمنام ۲۰ ساله تفحص شده در منطقه «سومار» که در عملیات کربلای ۶ در سال ۱۳۶۵ جان خود را فدای ایرن اسلامی کرد در کوی سازمانی آمادگاه ولایت زنجان در خاک آرام گرفت.

دومین شهید گمنام ۲۲ساله عملیات والفجر ۳ منطقه مهران نیز در ورزشگاه انقلاب زنجان تشیع و پیکر سومین شهید نیز در روستای "خوئین" شهرستان ایجرود با دستان مردم غیور زنجان تدفین شد .

شهدایی که گمنامی را از مادرشان زهرا (س) به ارث برده اند

دستهایم توان همراهی تابوت های رنگینتان را ندارند و در پس هزاران دست، دست هایم کوتاه از یاریتان است ، گم می شوم در تلاطم سیل خروشان های های مردمانی که نظاره گر خورشید بی فروغ شمایند.

گوشه ای در ازدحام جمعیت ایستاده و قدری با خودم خلوت می کنم ، می اندیشم لحظه وداع شما با دنیا چگونه بوده که نامتان تا ابد اینچنین بر تارک تاریخ ماندگار شده است.

شهدا شرمنده ایم ما بعد از شما هیچ نکردیم...

شهدای گمنام شهرمان، مهمان ما هستند ، نگذاریم در کنار ما احساس غربت و تنهایی کنند، نگذاریم فردای قیامت از ما شاکی شوند که رسم مهمان نوازی را به جا نیاورده ایم.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha