بهترین روش برای ترک اعتیاد؛ بررسی ۴ داروی پرمصرف در جهان

بهترین روش برای ترک اعتیاد دارودرمانی همراه با سم‌زدایی زیر نظر یک پزشک متخصص است. اعتیاد به مخدر یک بیماری است که می‌تواند زندگی فرد را به طور کامل مختل کند. درمان اعتیاد و حفظ هوشیاری با راهکارهای موثر امکان پذیر است، اما دستیابی به هوشیاری اولیه بدون کمک و مداخله بیرونی از متخصصان پزشکی بسیار دشوار است. همچنین شانس موفقیت فرد را در این فرآیند کاهش می‌دهد.

بنابراین متخصصان این حوزه با معرفی بهترین و سریعترین روش ترک اعتیاد در منزل به افراد درگیر کمک می‌کنند تا از شر اعتیاد خلاص شوند. داروی ترک اعتیاد بدون درد و خماری می‌تواند علائم ترک را کاهش دهد.

داروها ممکن است خطرات خاص خود را به همراه داشته باشند. با این حال استفاده از آن‌ها برای درمان اعتیاد همچنان یک راه بسیار موثر برای کمک به بیماران است. در این مطلب به بررسی بهترین روش برای ترک اعتیاد می‌پردازیم.

مصرف سبزیجات و میوه‌های مفید برای ترک اعتیاد

بهترین روش برای ترک اعتیاد؛ بررسی ۴ داروی پرمصرف در جهان

بدن فردی که در حال ترک اعتیاد به مخدر است برای سم‌ زدایی به ویتامین به خصوص ویتامین C نیاز دارد. او می‌تواند این ویتامین را از طریق میوه و سبزیجات دریافت کند. آن‌ها منابع بسیار مفید برای تامین ویتامین C هستند و دارای مواد معدنی ضروری و مفید مانند پتاسیم هستند.

مصرف این موارد به سم‌ زدایی و به دست‌آوردن شادابی و سلامت جسمی فرد بیمار کمک می‌کند. سبزیجات و میوه های مفید برای ترک اعتیاد می‌تواند شامل موارد زیر باشند:

  • خانواده‌ی کلم‌ها
  • کیوی
  • مرکبات
  • طالبی
  • نخود فرنگی
  • فلفل دلمه‌ای
  • آناناس
  • سیب زمینی
  • اسفناج
  • گوجه فرنگی
  • شلغم

مصرف این مواد غذایی شاید بهترین روش برای ترک اعتیاد نباشد اما به علائم ترک و تقویت بدن کمک می‌کنند.

ترک اعتیاد سریع با ۴ داروی قوی؛ بهترین روش برای ترک اعتیاد

براساس تحقیقات، داروهای درمان اعتیاد از نظر بالینی ثابت شده‌اند و می‌توانند به کاهش مصرف و هوس فرد کمک کنند. مواد افیونی مانند اکسی کدون، هروئین، فنتانیل، پرکوست و ویکودین به گیرنده‌های خاصی در مغز متصل می‌شوند. آن‌ها سیگنال‌هایی را ارسال می‌کنند که مانع از درد، کند شدن تنفس و ایجاد احساس آرامش می‌شوند. انواع مختلفی از داروها برای ترک مخدر وجود دارند که به شرح زیر است:

بوپرنورفین، دارویی موثر برای ترک اعتیاد

بوپرنورفین یک آگونیست اپیوئیدی (ترکیباتی برای درمان درد) است که جایگزین مواد افیونی در بدن بیمار می‌شود. سپس اثرات هر گونه افیون اضافی مصرف شـده را مسدود می‌کند. این دارو یک بار در روز به صورت خوراکی یا از طریق ایمپلنت و تزریق مصرف می‌شود. بوپرنورفین هوس و علائم ترک را کاهش می‌دهد و یک مسکن قوی برای ترک اعتیاد است.

نالترکسون، مناسب برای مسدود کردن اثرات مواد افیونی

بهترین روش برای ترک اعتیاد؛ بررسی ۴ داروی پرمصرف در جهان

نالترکسون یک آنتاگونیست اپیوئیدی است که به گیرنده‌های مغز متصل می‌شود تا به طور کامل اثرات مواد افیونی را مسدود کند. این دارو به صورت خوراکی یا از طریق تزریق ماهانه، هوس‌ها را کاهش می‌دهد و اثرات مواد افیونی را مسدود می‌کند.

حتی اگر اعتیاد بیمار دوباره برگردد و از یک ماده مانند تریاک استفاده کند، نالترکسون مانع از رسیـدن او به میزان اوج می‌شود. این دارو خطرات کمی دارد و به عنوان بهترین داروی ترک اعتیاد نیز شناخته می‌شود. زیرا به جای فعال کردن گیرنده‌های مواد افیونی، آن‌ها را مسدود می‌کند. بیماران باید ۷ روز قبل از شروع درمان با نالترکسون کاملا عاری از مواد باشند.

متادون، معجزه‌ای برای کاهش هوس و علائم ترک اعتیاد

متادون یک آگونیست اپیوئیدی است که با گیرنده‌های مواد افیونی بدن پیوند محکمی دارد. این دارو طولانی‌ترین اثرات درمانی را دارد. متادون که یک بار در روز به صورت خوراکی مصرف می‌شود. هوس و علائم ترک را کاهش می‌دهد. این اغلب برای بیمارانی استفاده می شود که اعتیاد شدیدتری به مواد افیونی دارند.

متادون یک ماده مخدر مصنوعی است و از جهت ضد درد بودن در بدن مانند مورفین است. میزان ۷ تا ۱۰ میلی گرم متادون مانند ۱۰ میلی گرم مورفین عمل می‌کند.

ناپروکسن، کمک به کاهش درد و التهاب عضلات

ناپروکسن دارویی است که با کاهش هورمون‌های تولیدکننده درد و التهاب کار می‌کند. معمولا از این دارو برای درمان التهاب و ورم مفاصل، گرفتگی عضلات، کمر درد و … استفاده می‌شود. پزشک ممکن است قرص ناپروکسن برای ترک اعتیاد را تجویز کند تا درد عضلات را کاهش دهد.

باید توجه کنید که نباید این قرص را به صورت خودسرانه مصرف کنید. زیرا این دارو عوارض زیادی دارد و ممکن است با داروهای دیگر تداخل داشته باشد.

بهترین روش برای ترک اعتیاد استفاده از راهکارها و توصیه‌های علمی است

برای ترک اعتیاد، نیازهای هر بیمار با توجه به شرایط و تشخیص پزشک متفاوت است. مصرف بوپرنورفین و نالترکسون بسیار راحت هستند و نیاز به دوز روزانه در کلینیک را از بین می‌برند. متادون برای بسیاری از بیماران با اعتیاد شدیدتر موثر است.

این موضوع طبیعی است که بسیاری از بیماران علاقه‌مند به ترک و برگشت به زندگی سلامت و نرمال خود هستند. اما مهم است که برای ترک اعتیاد به متخصصان این حوزه مراجعه کنند. همکاری با یک تیم مراقبت، از جمله خانواده، دوستان، مشاوران و پزشکان برای شناسایی بهترین استراتژی بسیار تاثیرگذار است. آن‌ها به ایجاد اعتماد به نفس و اطمینان خاطر در درمان و بهبودی فرد درگیر کمک خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha