واکسیناسیون اتباع خارجه در سطح مجموعه علوم پزشکی لارستان

طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج‌اطفال، سرخک و کووید۱۹ و بیماریابی سل در جمعیت پناهندگان و مهاجرین خارجی ساکن شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علو پزشکی لارستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، دکتر حسن فزونی معاون بهداشت دانشکده از آغاز طرح پایش اتباع خارجی در چند بیماری واگیر خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح در دو مرحله اجرا می‌شود تصریح کرد: مرحله اول از دهم دی ماه با تزریق واکسن سرخک، سرخجه و اوریون به گروه هدف ۹ماه تا ۱۵سال، واکسن فلج اطفال برای افراد زیر ۱۵ سال و واکسن کووید۱۹ به افراد بالای ۱۵ سال انجام می شود.

دکتر فزونی افزود: هدف از این طرح، آموزش اتباع جهت مراجعه به مراکز و پایگاههای بهداشتی جهت تشکیل پرونده سلامت و دریافت خدمات بهداشتی از مراکز و پایگاههای بهداشتی بصورت کاملا رایگان است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح که از بهمن ماه آغاز و تا پایان فروردین ۱۴۰۲ ادامه دارد با هدف شناسایی اتباع جدیدالورود و بیماریابی سل در افراد بالای ۱۲سال است.

وی با بیان اینکه این طرح جمعیت ایرانی در تماس با اتباع را نیز شامل می‌شود گفت: تیم های متعددی تشکیل شده و با حضور در محلات و با مراجعه به منازل به همراه کارت شناسایی، طرح را اجرا می کنند و آموزش لازم برای مراجعه به پایگاهی بهداشتی و دریافت واکسن را به خانواده ها ارایه می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha