از دستگاهی که در مردم نارضایتی ایجاد کند نمیگذرم/ شهر به صورت افقی توسعه یابد

استاندار زنجان تأکید کرد: برخی از ناکارآمدی ها در سازمان‌ها سبب نارضایتی در مردم می‌شود و بارها گفته ام  هرکس نارضایتی در مردم  ایجاد کند از آن دستگاه و مدیر نمیگذرم .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، محسن افشارچی روز پنجشنبه(۸دی ماه )در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با بیان اینکه به نظر بنده بازآفرینی شهری صرفا بافت فرسوده محسوب نمی‌شود اظهار کرد: بعضی از اوقات بافت ناکارآمد یک ساختمان نیست فقط یک بافت است بطوری بافت ناکارآمد از لحاظ عمرانی و اجتماعی می‌تواند باشد .

وی با بیان اینکه تمام کارهایی که در حوزه شهری در استان زنجان اتفاق افتاده است قابل تقدیر است افزود : تصویر بزرگی را از یک شهر استان زنجان داشته که چگونه رشد کرده و به کجا خواهد رسید از مسئولان حوزه شهری درخواست میکنم موضوع را به صورت کلان تر در حوزه شهری داشته باشند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه مدت ها این که زنجان را به صورت عمودی توسعه می‌دهیم و افقی کمرنگ بوده است افزود: در شهرک گلشهر که شهرک جدیدی هم هست این موضوع محقق نشده است و به صورت عمودی در حال ساخت است .

افشارچی با بیان اینکه در مرکز شهر تراکم شهر بالاتر است و این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است افزود : در برخی محلات شهر زنجان با وجود زیرساخت‌های چندین سال قبل، ساختمان‌ها رشد یافته ولی از لحاظ منظری نا کارآمد هستند و علت آن مشخص نیست.

وی با بیان اینکه مرکزیت شهری در زنجان ماندگار شده است اظهار کرد: در بافت مرکز شهر زنجان؛ تراکم جمعیت بالا است و باعث ترافیک و مشکلات دیگر ایجاد خواهد کرد و لزوم است که مرکز شهر زنجان را ارتقا داد چرا که اقتصاد را در این مکان متمرکز کرده ایم.

استاندار زنجان اظهارداشت: در سال های گذشته زنجان با بلندمرتبه سازی محاصره شده است و باید در این خصوص متفاوت فکر کرد و با وجود مددیرت کلان استان که بومی هستند و باید حرکت های کلان کرد .

افشارچی با بیان اینکه کار درست همیشه به سختی انجام می‌شود ولی باید گام های بلندتری برای شهر برداشت بیان کرد : انتظار می‌رود مسکن در لیل آباد و گرده داغ طوری ساخته شوند که مردم علاقه مند به زندگی در این محل ها شوند ولی متأسّفانه هر چه زمان می گذرد ما به جای بازآفرینی شهری به بازنیافرینی شهری حرکت می کنیم.
وی با بیان اینکه تا زمانی من هستم اجازه نخواهم داد مثل گذشته در حوزه شهری کار کرد بیان کرد : باید نگاه مردم را به شهرنشینی عوض کرد و نباید فقط
اقتصاد شهری را در مرکز شهر متمرکز کنیم بلکه در شهرک ها نیز محل خرید برای مردم ایجاد شود و قیمت ها نیز قابل کنترل باشد .

این مسئول ضمن خطاب به دستگاه های اجرایی استان گفت : نباید در خر درگیری بین دستگاهی که ایجاد می شود بنده ورود کنم این اتفاقات و اختلافات سبب نمره منفی برای دستگاه‌های اجرایی است.

افشارچی بیان کرد: برخی از ناکارآمدی ها در سازمان‌ها سبب نارضایتی در مردم می‌شود و بارها گفته ام هرکس نارضایتی در مردم ایجاد کند از آن دستگاه و مدیر نمیگذرم .

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha