دولت و وزارت بهداشت مصمم به ارتقای سلامت عمومی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت در اجلاس معاونین بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی ضمن اشاره به لزوم تقدم بخشی رویکرد پیشگیری نسبت به رویکرد درمان، از عزم دولت و وزارت بهداشت برای توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و ارتقا نظام شبکه خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت، دکتر بهروز رحیمی در این اجلاس سیاست وزارت بهداشت در دولت سیزدهم را توزیع عادلانه خدمات در سطح کشور با اولویت مناطق محروم نسبت به مناطق برخوردار و مناطق مرزی، روستایی و حاشیه شهرها نسبت به مناطق شهری عنوان کرد و افزود: بیش از 2 هزار پروژه بهداشتی با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار تا پایان سال تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد.


معاون وزیر بهداشت از اجرای برنامه‌های متعددی در وزارت بهداشت باهدف ارتقا حوزه بهداشت خبر داد و گفت: طرح‌ها، برنامه‌ها و قرارگاه‌های تخصصی در وزارت بهداشت تشکیل‌شده است تا سطح بهداشت جامعه ارتقا یافته و در میان‌مدت و بلندمدت هزینه‌های درمانی مردم کاهش یابد.


وی در ادامه گفت: رفع مشکلات بهداشت و درمان مناطق محروم در دستور کار دولت و وزارت بهداشت قرار دارد و در صدد هستیم شرایط ماندگاری منابع انسانی متخصص در مناطق کم برخوردار فراهم شود.


معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به پیگیری اخذ مجوز استخدامی و تبدیل وضعیت کادر بهداشت برای به‌کارگیری در پروژه‌های قابل بهره‌برداری و برای رفع کمبود ناشی از بازنشستگی کارکنان این حوزه در سازمان اداری و استخدامی کشور، کمبود نیرو در این حوزه را بسیار شدید عنوان کرد.


وی در پایان ضمن افتخارآمیز قلمداد کردن دستاوردهای نظام سلامت بعد از انقلاب، بر لزوم امیدآفرینی در جامعه و تبیین عملکرد مسئولان دولت در خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha