طراحی دستگاه ایرانی تولید نانو ذرات مایع

محمدمهدی اوچی مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: ما به کمک دستگاه‌هایی به نام همگن سازها، ذرات مورد نیاز برای تولید مواد دارویی را به یک سایز و ساختار هماهنگ میرسانیم.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر محمدمهدی اوچی مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان از تولید نانوذرات مایع با دستگاه ایرانی خبرداد و اظهارکرد: یکی از مباحث مهم در حوزه صنایع غذایی و دارویی و حتی صنایع آرایشی و بهداشتی همگن سازی موادی است که منجر به تولید محصول نهایی می‌شوند.

وی افزود: ما به کمک دستگاه‌هایی به نام همگن سازها، ذرات مورد نیاز برای تولید مواد دارویی را به یک سایز و ساختار هماهنگ میرسانیم.

مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان گفت: اندازه ذرات در حدود میکرومتر است اما برای افزایش اثرگذاری مواد موثره نیاز داریم که همگن سازی را در ابعاد نانومتر انجام دهیم کمااینکه الان داروهای نوین در سطح دنیا نیز ساختارهای نانومتری را برای خودشان لحاظ می‌کنند.

اوچی با بیان اینکه ما در داخل کشورمان ذرات نانومتری را در اندازه‌های آزمایشگاهی فراهم می‌کردیم افزود: یکی از روش‌ها برای کاهش اندازه ذرات، روش مکانیکی است اما ما از روش تلفیقی استفاده کردیم تا این ذرات در اشل‌های نیمه صنعتی مورد استفاده قرار گیرند و فرآیند را راحت تر کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha