سازمان ملل؛ عصای دست امریکا در بی‌قانونی

مهدی خرسند، کارشناس حوزه بین‌الملل از ناتوانی نهادهایی مثل سازمان ملل در اجرایی‌کردن و نظارت بر رویه برجام انتقاد کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،مهدی خرسند در مصاحبه با برنامه رویداد در خصوص این که چرا سازمان ملل اهرمی برای احیای برجام ندارد، گفت: سازمان ملل به‌عنوان یک نهاد بین‌المللی در اختیار قدرت‌هاست و پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفت.

وی افزود: این سازمان‌ها برای به هدف نشاندن مقاصد امریکایی‌ها طراحی شده بود و قاعدتاً در شرایط کنونی برای هدف خودشان علیه کشورهای مستقل دنیا استفاده می‌کنند.

خرسند ادامه داد: از طرف دیگر عدم کارایی نهادهای بین‌المللی در توافق برجام مطرح است که اتفاقاً به تأیید شورای امنیت سازمان ملل رسیده است.

نکته مهم این جاست که طرف مخرب این توافق ادعاهایی مطرح کرده و تلاش دارد با برداشت‌های دوجانبه و سوءاستفاده از برخی بندهای موجود در پانوشت و پیوست‌های توافق خود را مبرا و جمهوری اسلامی را متهم نماید.

وی با بیان این که در چنین شرایطی نهادی به‌عنوان نظم‌دهنده باید وجود داشته باشد، گفت: نهادی مثل سازمان ملل فاقد این خاصیت است؛ چون نظام بین‌الملل علی‌رغم ادعای لیبرال دموکراسی برای اهمیت‌دادن به هنجارهای بین‌المللی کاملاً بر اساس سازوکار قدرت‌های بزرگ حرکت می‌کند.

این تحلیلگر حوزه سیاسی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: در این شرایط نمی‌توان انتظار بالایی از سازمان ملل در اجرایی‌شدن برجام داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha