راه دور زدن تحریم بی خاصیت کردن آن است/ شهید سلیمانی الگو و مدلی برای جهانیان شد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: راه دور زدن تحریم بی خاصیت کردن تحریم است،  که لازمه آن، این است به استعدادها و لیاقت‌های خودمان تکیه و باور کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، آیت الله خاتمی روز دوشنبه (۱۲دی ماه) در رزمایش جهادگران فاطمی با بیان اینکه در لسان قرآن تنها موجودی که از مخلوقات پرودگار تبارک و تعالی تاج کرامت بر سر دارد انسان است اظهار کرد: انسان گنجینه لیاقت ها و استعدادها است ولی بشرطی که بخواهد و خداوند این قابلیت ها را در وجود انسان قرار داده است که بعضی از افراد از این قابلیت استفاده کرده و برخی از این قابلیت استفاده نکرده و بی بهره مانده اند .

وی با اشاره به خطبه اول امیرالمؤمنین در خصوص فلسفه ارسال رسل بیان کرد: فلسفه ارسال رسل این بوده است که لیاقت و قابلیت موجود در نهاد انسان ها را شکوفا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه همه ما سواد استعداد باسواد شدن را داشته و داریم افزود : تعبیر رهبری در خصوص شهید سلیمانی الگوی بسیار خوبی است.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه شهید سلیمانی قهرمان ملی نیست فراملی است بیان کرد: محبوبیتی که شهید در عراق دارد کمتر از ایران نیست و الگو و مدلی در جهان شد.

وی بابیان اینکه ۱۴۰۰ سال از شهادت حضرت سیدالشهدا میگذرد هنوز این امام بر تارک قله شرف و کمال و انسانیت میدرخشد اظهار کرد: غیر مسلمانان وقتی کار ماندگاری انجام دادند گفته اند که الگوی ما امام حسین مسلمانان است.

این مسئول با بیان اینکه طبق فرموده رهبری از چنین الگوها در کشور زیاد داریم و این عظمت غیر قابل دسترس نیست و خیلی ها می‌توانند به این جایگاه برسند افزود : خوشبختانه در ۴۳ سال پیروزی انقلاب برخی از چهره ها نام آور هستند و برخی شناخته نشده هستند بطوری که شناختی که مردم بعد از شهادت شهید سلیمانی پیدا کرند قبل از شهادت به این وسعت نبود .

حجت‌الاسلام خاتمی با اشاره به فرموده امام (ره) که شأنیت ما خدمت به مردم است بیان کرد : شرایط اقتصادی دشوار جامعه بسیار سنگین و سخت است ولی ما باید آنچه در توان داریم به مردم کمک کنیم.

وی با اشاره به موضوع برجام بیان کرد : در برجام کسی نمی‌تواند بگوید برنده ای نداشت بلکه بصورت برد ، برد بود و برای آنان و کشور مانیز منافعی داشت ولی ما به تمامی تعهدات عمل کردیم و متعهد بودیم اما آنها به تعهدات خود پایبند نبودند و عمل نکردند بلکه پاره کردند و کشور ما در مقابل این نامردی ها استقامت کرد.

نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه زنجان در ادامه تصریح کرد: راه دور زدن تحریم بی خاصیت کردن تحریم است، که لازمه آن، این است به استعدادها و لیاقت‌های خودمان تکیه و باور کنیم.

وی بیان کرد: ما روزهای خیلی سخت تر از این روزها را پشت سر گذرانده ایم ولی استقامت کرده و خدا نیز پاداش این استقامت را داده و بن بست ها شکسته شد و باید برای شکسته شدن این سختی ها استعدادها، توانی ها و لیاقت‌ها شکوفا شود .

نماینده ولی فقیه استان زنجان در ادامه با اشاره به رزمایش جهادگران فاطمی در قالب ۱۴۰۰ بسته معیشتی جهت توزیع در بین اقشار نیازمند استان بیان کرد : در شرایط دشوار اقتصادی جامعه باید از این کارهای ارزشمند انجام شود چرا که دعای محرومین اثر معنوی بسیار بالایی دارد و باعث امیدواری در جامعه می‌شود.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha