مجالس بزرگداشت شهدا مجلس عزاداری نیست، بلکه اقتدار و عزت انقلاب است

فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه پاسداران در مراسم بزرگداشت شهید پورجعفری در گلزار شهدای کرمان، گفت: وقتی مجلس بزرگداشت برای شهدا می‌ گیریم، مجلس عزاداری نیست، بلکه مجلس بازخوانی عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران و اقتدار انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی»، عصر امروز در یادواره شهید سردار حسین پورجعفری در گلزار شهدای بین‌ المللی کرمان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش به ویژه شهید «حسین پورجعفری» اظهار داشت: در دی‌ ماه امسال دو مناسبت مهم داریم که مردم ما به آن عنایت جدی دارند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این دو مناسبت، ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت و دیگری ۱۳ دی روز شهادت قهرمان جبهه مقاومت شهید سپهبد قاسم سلیمانی است، افزود: امسال این دو مناسبت بزرگ به دو مناسبت زیبای فاطمی معطر شد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: در ابتدای دی سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و در انتهای دی ماه ایام ولادت حضرت زهرا(س) است و با وجود این مناسبت‌ ها دی‌ ماه امسال به نام و وجود حضرت زهرا (س) معطر شده است.

سردار قاآنی، با اشاره به اینکه فردا روز فاطمه‌ ای دیگر است که انصافاً راه حضرت زهرا (س) را ادامه داد، بیان کرد: آن حضرت ام‌البنین(س) مادر حضرت ابوالفضل(ع) است، که با امیرالمومنین(ع) همراهی کرد و در کربلا مادری شد، که چهار پسر خود را در کنار حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تقدیم اسلام کرد.

شهید پورجعفری برادر و ‌یاور حاج قاسم و تمام رزمندگان جبهه مقاومت بود

فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه پاسداران، بیان کرد: این روزها از شهید سلیمانی حرف و مطلب زیاد عنوان شده است و هر چه در فضائل این شهید بیان شود هنوز جا دارد و صحبت از یارانی که همراه او زندگی کردند و او را همراهی کردند، هم اهمیت دارد.

سردار قاآنی با اشاره به اینکه سردار شهید پورجعفری حدود چهل سال همراه شهید سلیمانی به‌طور مستمر بود؛ اظهار داشت: این شهید بزرگوار با اخلاص و شجاعت و محبت عمیق در حق شهید سلیمانی برادری کرد، او هم برادر و یار و یاور حاج قاسم و هم تمام رزمندگان جبهه مقاومت بود.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی ارتباط عمیقی با جبهه مقاومت داشت اما به دلیل مشغله کاری امکان صحبت با همه را نداشت، تاکید کرد: شهید پورجعفری حلقه ارتباطی وی با این رزمندگان بود و اتصال مداوم رزمندگان با فرمانده و مسئولان با فرمانده را برقرار می‌ کرد.

فرمانده نیروی زمینی قدس سپاه پاسداران با اشاره به اینکه شهید پورجعفری آنقدر باصفا و بامحبت بود که اگر روزی می‌ گذشت و شهید سلیمانی حسین را نمی‌ دید آن روز شب نمی‌شد، ادامه داد: در بزرگداشت شهید سلیمانی توجه به ستارگان پرفروزی که در کنار حاج قاسم حرکت کرده و زمینه پیروزی جبهه مقاومت را فراهم کردند، بالا بردن ارزش جایگاه شهید سلیمانی است.

سردار قاآنی با بیان اینکه وقتی یاد شهیدانی که همراه حاج قاسم بودند را گرامی می‌ دارید و آنها را تکریم می‌ کنید روح شهید سلیمانی را هم شاد می‌ کنید، گفت: شهید حسین پورجعفری، شهید ابومهدی المهندس و ‌دیگر شهدا فداکارانه پا به پای حاج قاسم رفتند و این مسیر را تقویت کردند.

شهدا با تمام وجود برای دفاع از انقلاب ایستادند

وی با اشاره به اینکه وقتی مجلس بزرگداشت برای شهدا می‌ گیریم، مجلس عزاداری نیست، یادآور شد: این مجالس مجلس بازخوانی عزت و عظمت جمهوری اسلامی ایران و اقتدار انقلاب است، مجلس شهدا مجلس بیان اقتدار و ارزش‌ های الهی است که در مکتب اسلام و شیعه وجود دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با ابراز اینکه شهدای ما تابلوی زیبایی برای ملت فداکاری شدند، ابراز داشت: شهدا با تمام وجود خود برای دفاع از انقلاب ایستادند، شهید سلیمانی از خطه کرمان بود و کرمان ثابت کرده است، که در راه دفاع از اسلام و انقلاب فداکارانه پای کار است.

سردار قاآنی با بیان اینکه شهدا در دو بخش برای ما پیام دارند، گفت: بخش اول ویژگی‌ های ارزشمند آنهاست که توانسته آنها را به مرحله "عند ربهم یرزقون" برساند و بخش دوم ویژگی‌ های شهدا آن است؛ که در پرتو ولایت راه سخت را انتخاب کردند.

وی خاطرنشان کرد: شهدا در میان دشمنان جنایتکار از جمله آمریکا و اسرائیل، این راه را آنچنان طی کردند، که علاوه بر اینکه نظام مقدس اسلامی را حفظ کردند، از فرزندان معنوی رسول‌ الله(ص) در سرتاسر عالم که مورد ظلم استکبار قرار گرفتند، نیز مردانه دفاع کردند.

منبع: دفاع مقدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha