اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استان زنجان در وضعیت خوبی نیست

استاندار زنجان با بیان اینکه نسبت درآمد به هزینه ما در استان در حدود ۷۵ درصد است و برای این دولت آورده دارد گفت : ولی متأسّفانه اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استان به نسبت استان های دیگر در وضعیت خوبی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ، محسن افشارچی شامگاه روز پنجشنبه(۱۵دیماه) در جلسه جمع بندی سفر یک روزه نایب رئیس مجلس به استان زنجان در حضور علی نیکزاد با بیان اینکه در حوزه استانی ۷ درصد بودجه کشور به استان تعلق میگیرد اظهار کرد: مابقی بودجه کشور به صورت متمرکز است .

وی با بیان اینکه اعتبارات هزینه ای و تملک استان به نسبت استان های دیگر در وضعیت خوبی نیست افزود: بنده مسیرهای مختلفی را در حال رفتن هستم تا اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی استان بالا برود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما شرمنده کارمندان هستیم بیان کرد : چرا باید متوسط حقوق کارمندان ما در ۲۴ دستگاه دولتی حدود ۲ میلیون تومان از کارمندان استان همجوار پایین تر باشد .

افشارچی تصریح کرد : این موضوع نشان می‌دهد که در مدتی اتفاق نیفتاده است که پرشی در این حوزه داشته باشیم و درخواست مهم و ضروری از شما مسئول محترم را دارم که نگاه ویژه ای به این استان کنید .

وی با بیان اینکه نسبت درآمد به هزینه ما در استان حدود ۷۵ درصد است و به ۸۰ درصد نیز خواد رسید افزود : این موضوع را با استان های دیگر مقایسه کنید چرا که این استان برای این دولت آورده دارد و در حال حاضر عدد بزرگ مازاد مالیاتی داریم که اگر مصوب و قانونی شود و به استان برگردد می‌توانیم بسیاری از مشکلات را رفع کنیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر مسئله مولد سازی تسریع شود انرژی بسیاری را کسب میکنیم بیان کرد : نیاید به ازای هر پروژه ای دست به دامن دستگاه ها شویم تا اعتباری کسب کنیم که باید نگاه مجلس نگاه ها متفاوت تری شود.

افشارچی اظهار کرد: از شما مسئول محترم دولت درخواست میکنم که به وضعیت نسبی هر استان توجه شود و استان ها از لحاظ بهره مندی از بودجه عمومی کشور به شکلی باشد که سازمان برنامه و بودجه پاسخگو باشد و همچنین موضوع مولد سازی نیز حدی گرفته شود چرا که مطمئن باشید ما اهل ریسک هستیم

وی در پایان با اشاره به موضوع آب استان زنجان خاطرنشان کرد: بنده یک سالی است که بنده در تلاش برای آب استان هستم و رسما اعلام میکنم ممکن است در استان زنجان در این خصوص به مشکل بربخوریم که اگر الان تدبیری صورت نگیرد ممکن است نتوانیم مثل همدان و اهواز مسئله را حل کنیم.

این مسئول تصریح کرد : از سرشاخه های تهم، کینه ورس ، زرین رود و اشراق طرح داریم که که باید مطالعه شود و وزارت خانه ورود کند نه اینکه بنده برای استهلال آب به دنبال بخش خصوصی باشم و نگران هستم که ۵ یا ۱۵ میلیاردی برای مطالعات داده نمی‌شود موارد مصوب صوری باشد که نگران کننده است .

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha