خبرنگاران پل ارتباطی هلال‌احمر با مردم در حوادث و سوانح

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با حضور در جمع اعضای تیم های باور گفت: خبرنگاران پل ارتباطی جمعیت هلال‌احمر با مردم در حوادث و سوانح هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ مهدی ولی پور اظهار کرد: اطلاع رسانی در حوادث و سوانح یکی از ارکان‌های مدیریت بحران است و ما موظفیم با گزارش ها و مستندات برای آگاهی مردم اطلاع رسانی کنیم.
وی اطلاع رسانی صحیح به مردم را در بحران‌ها مهم برشمرد و افزود: اگر اطلاع رسانی‌ها ضعیف و یا درست نباشد خودش به نوعی بحران محسوب می‌شود که نیازمند مدیریت است.
ولی پور با بیان اینکه انتشار تلاش و خدمات و فعالیت های اعضای سازمان امداد در حوادث و بحران‌های گوناگون می‌تواند روایت تأثیرگذار در کاهش بحران در جامعه باشد افزود: نقش موثر شما در حوزه بحران بسیار ارزشمند است خبرنگاران پل ارتباطی هلال‌احمر با مردم هستند.
رئیس سازمان امداد و نجات بیان کرد: افرادی که به عنوان خبرنگار در حوادث و سوانح حضور دارند باید به ارکان امدادرسانی در حوادث اشراف داشته باشند و از وظایف جمعیت هلال احمر اطلاع کافی کسب کنند.

وی همچنین گفت: با برگزاری یک دوره آموزشی در طی چهار روز ویژه ۱۵۰ نفر از خبرنگاران داوطلب جمعیت که از سراسر کشور در این کارگاه‌های آموزشی حضور داشتند، خبرنویسی در بحران، وظایف جمعیت هلال احمر در بحران، سناریو نویسی در سوانح، و... ارائه شد.
در ادامه برخی از نجاتگران و خبرنگاران عضو باور به نمایندگی از سایر اعضا از مشکلات حوزه‌های کاری خود در پایگاه‌های امدادی، روابط عمومی استان‌ها، تجهیزات انفرادی، بیمه نجاتگران و... سوالاتی را مطرح کردند. که ولی پور با تقدیر از آنها گفت: امدادگران و نجاتگران پایه‌های اصلی جمعیت هلال احمر هستند و در تلاشیم که مشکلات را بررسی و برطرف کنیم.
یادآور می‌شود؛ در روز پایانی دوره آموزشی پیشرفته تیم های باور، اعضای این تیم ها مهمان سازمان امداد بودند. آنها ضمن بازدید از انبارهای امدادی و مرکز کنترل عملیات و امداد هوایی در کارگاه‌های آموزشی عملی و آزمون پایان دوره شرکت کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha