مصوبات قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا برای تمامی مراکز بهداشتی و درمانی لازم الاجراست

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: مصوبات این قرارگاه به طور مستمر برای تمامی مراکز بهداشتی و درمانی ارسال می شود و تمامی موارد در مراکز زیر پوشش لازم الاجراست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر ایوب توکیان با اشاره به فعال شدن مجدد مراکز واکسیناسیون پرسنل در بیمارستان ها خاطر نشان کرد: تمامی پرسنل مراکز درمانی که شش ماه از واکسیناسیون شان گذشته است باید نسبت به دریافت دز یادآور اقدام کنند تا آمادگی لازم را برای خدمت به بیماران مبتلا به کرونا داشته باشند.

وی با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، نشست های قرارگاه عملیاتی کرونا، هفته ای دوبار برگزار می شود و تمامی دستورالعمل ها نیز به مراکز بهداشتی و درمانی ارسال می شود تصریح کرد: در نشست اخیر قرارگاه مقرر شد تمامی واحدها کمبودهای احتمالی و نیازهای ملزومات حفاظت فردی خود را جهت تامین به معاونت غذا و دارو اعلام نمایند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک تاکید و اظهار کرد: مکاتبات لازم جهت تریاژ دو لایه تنفسی در صورت ازدحام اورژانس بیمارستان ها با مراکز درمانی صورت پذیرفته است.

دکتر توکلیان به لزوم توانمندسازی پرسنل اشاره و اضافه کرد: کلاس های فشرده بازآموزی و توانمندسازی پرسنل درمانی از آخرین پروتکل های مقابله با کووید در مراکز درمانی از دیگر اقدامات درحال انجام است.

وی ضمن اشاره به به رشد ١٢ درصدی تماس های مربوط به مشکلات تنفسی به اورژانس ١١۵، از عموم مردم خواست با انجام خودمراقبتی ، استفاده از ماسک و تزریق دوز یاداور ، مدافعان سلامت را در کنترل موج هشتم کرونا یاری نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha