تور رسانه ای معرفی ظرفیت های شهرستان سربیشه برگزار شد

تور خبری و عکاسی با حضور جمعی از خبرنگاران و فعالان رسانه ای شهرستان و استان در راستای معرفی پتانسیل های این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) خراسان جنوبی، در این تور خبری یک روزه به شهرستان سربیشه، خبرنگاران از روستای هریوند و خانه بوم گردی این منطقه، کارخانه خوراک دام، طیور و آبزیان ستاره کیان، کارخانه اکسید منیزیم و هم چنین معدن سنگ بازالت سربیشه بازدید کردند.

فرماندار سربیشه در جمع خبرنگاران،در تشریح برنامه های نکوداشت روز سربیشه با بیان اینکه به بهانه و یاد و نام شهدا این نامگذاری صورت گرفته، گفت: شهدا برای تامین امنیت و توسعه و پیشرفت کشور جانشان را فدا کرده اند و برنامه محوری ما در این روز، یادواره ۲۰ شهید کربلای ۵ است.

لکزایی با اشاره به اینکه شهدا با تمام وجود و با نثار جانشان جهاد کردند و امروز هم عده‌ ای در عرصه جهاد علمی در حال تلاش و فعالیت هستند، افزود :شخصیت های علمی زیادی از شهرستان سربیشه در اقصی نقاط کشور فعالیت دارند که از آن جمله می توان به ۲ پدر علم که از شهر مود هستند،اشاره کرد.

وی از برگزاری جلسه توسعه و سرمایه گذاری و یادواره شهدا را از برنامه های محوری نکوداشت روز شهرستان سربیشه عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاه ظرفیت ها و توانمندی های شهرستان سربیشه به مدت ۳ روز از ۲۳ دی ماه تا ۲۶ دی ماه برگزار می‌شود.

وی همچنین از انعقاد ۵ تفاهم نامه سرمایه گذاری در راستای توسعه اشتغال در سربیشه خبر داد و گفت: در برنامه روز نکوداشت شهرستان سربیشه تفاهم نامه احداث کشتارگاه طیور، طرح گلخانه های کوچک مقیاس، تولید دستکش کارگری، تولید نخ استریژ و ۲ اقامتگاه بوم گردی در روستاهای طالب آباد و روستای اسلام آباد شکری در راستای اشتغال زایی امضا می شود.

فرماندار سربیشه اعتبار این طرح های سرمایه گذاری را ۱۰۶میلیارد تومان در قالب ۸۰میلیارد تومان تسهیلات و ۲۵ میلیارد تومان آورده شخصی اعلام کرد و افزود : سرمایه گذاری، اشتغال و معرفی ظرفیت های شهرستان از اهداف اصلی ما در برگزاری این مراسم است.

لکزایی با اشاره به ظرفیت های معدنی شهرستان سربیشه، افزود : فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در راستای فرآوری محصولات معدنی از دیگر اهداف این مراسم است.

وی به نشست دست اندرکاران مراسم نکوداشت روز سربیشه با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: معاون توسعه روستایی، مناطق محروم و عشایر ریاست جمهوری در روز نکوداشت روز شهرستان سربیشه حضور دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha