برداشت پیاز طرح استمرار از مزارع جنوب کرمان و هرمزگان

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امسال در سطح ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار، طرح استمرار پیاز در منطقه جنوب‌ کرمان داشتیم و در حال حاضر برداشت محصول توسط کشاورزان برای تنظیم بازار و بازاررسانی انجام می‌ شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید جواد ساداتی نژاد در بازدید میدانی از مزارع پیاز و سیب‌ زمینی شهرستان جیرفت گفت: منطقه جنوب کرمان برای تامین سبزی و صیفی بسیار مناسب است و با توجه به اجرای طرح استمرار، این منطقه در تامین محصول در فصل سرد برای کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: امسال در سطح ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار, طرح استمرار پیاز در منطقه جنوب‌ کرمان داشتیم و با وجود بارندگی، برداشت محصول توسط کشاورزان برای تنظیم بازار و بازاررسانی انجام می‌ شود.

وزیر جهاد کشاورزی از آغاز برداشت پیاز در هرمزگان خبر داد و گفت: در سال جاری هیچ مشکلی در تامین محصولات کشاورزی در حوزه‌ های زراعی، باغی و شیلات در کشور وجود ندارد و از پایداری در تمام محصولات برخوردار هستیم.

ساداتی نژاد، با بیان اینکه از پایداری مناسبی در حوزه بازار نیز برخورداریم، بیان کرد: با وجود نزدیکی به عید، با برنامه‌ ریزی صورت گرفته در تامین نیازها و کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد.

وی در خصوص طرح استمرار سیب‌ زمینی، بیان کرد: در این خصوص نیز با برنامه‌ ریزی انجام شده، کمبودی در تولید نداریم.

وزیر جهاد کشاورزی از افزایش تولید مرکبات خبر داد و ابراز داشت: در مرکبات امسال ۷ درصد افزایش تولید داشتیم، در محصولات مختلف کشاورزی نیز رشد تولید داشته‌ ایم، که نشان می‌ دهد کشاورزان همچون گذشته، پای کار سفره و رفع نیاز و تامین امنیت غذایی مردم ایران ایستادند.

ساداتی نژاد از زحمات و تلاش‌ های کشاورزان قدردانی و خاطرنشان کرد: این میزان رشد در تولید محصولات کشاورزی، تامین نیاز مردم و پایداری در محصولات کشاورزی را مدیون زحمات کشاورزان کشور هستیم.

وزارت جهاد کشاورزی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha