مشارکت پایدار و فعال ۹۴ هزار داوطلب زن با سازمان داوطلبان هلال احمر

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر از مشارکت پایدار و اثرگذار ۹۴ هزار داوطلب زن در طرح ها و برنامه‌های سالانه این سازمان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت؛ وحید سلیمی‌با تبریک فرا رسیدن زادروز فرخنده حضرت زهرا(س) و روز زن، در خصوص نقش و جایگاه زنان در تحقق اهداف و ماموریت های سازمان متبوع ش گفت: از مجموع ۲۷۰ هزار داوطلب فعال سازمان داوطلبان، ۹۴ هزار و ۸۱۸ تن از آنها را بانوان داوطلب تشکیل می دهند که در برنامه‌ها و طرح های سالانه این سازمان مشارکت منظم،مستمر و موثر دارند.


سلیمی‌با اشاره به دو برنامه اخیر و مهم سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر یعنی نذر آب و یلدانه،اظهار کرد: به عنوان نمونه ای از جامعه آماری بانوان داوطلب در برنامه‌های ملی، می‌توان از حضور بیش از ۲۸۰۰ داوطلب زن در طرح یلدانه و مشارکت تخصصی و مهارت محور ۲۶۱ بانوی داوطلب پزشک و پیراپزشک در برگزاری کاروان‌های سلامت برنامه نذر آب امسال سازمان داوطلبان مثال به میان آورد.


وی با تقدیر و تجلیل از مقام و منزلت و نقش آفرینی بانوان داوطلب در دیگر برنامه‌های سازمان داوطلبان از جمله سلامت یار، هلال رحمت، ارمغان مهر،مددکاری اجتماعی، بانک امانات تجهیزات پزشکی،خانه‌های هلال ، پروژه‌های داوطلبی، اهدای خون و پنجره‌های امید، از سیاستگذاری و برنامه ریزی این سازمان در راستای بهره مندی بیش از پیش از ظرفیت زنان ایران زمین در زمینه ماموریت ها و اهداف بشردوستانه،عام المنفعه و خدمات داوطلبانه خبر داد.
سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود به آمار زنانه شاغل در سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر استناد و اظهار کرد: از مجموع ۸۱ کارمند این سازمان ۳۳ نفر معادل ۴۱ درصد را پرسنل زن تشکیل می دهند که از این تعداد ۲۰ نفر دارای مدرک کارشناسی و ۸ نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.


رئیس سازمان داوطلبان ادامه داد: ۵ نفر از کارکنان زن در پُست رئیس اداره قرار دارند و ۳ نفر از آنها کارشناس مسئول حوزه کاری خود هستند.


سلیمی در پایان با بیان اینکه انقلاب اسلامی موجب شکوفایی استعدادهای ذاتی و والای زنان و ارتقاء جایگاه اجتماعی و مقام معنوی زن به معنای حقیقی کلمه شد،گفت: سازمان داوطلبان از حضور و ایفای نقش داوطلبانه زنان در جهت اهداف بشردوستانه و خدمات اجتماعی استقبال می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha