آزادی ۲۳ زندانی زنجانی در ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)

رئیس کل دادگستری استان  زنجان گفت: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه(س) و روز مادر ۲۳ زندانی استان زنجان به بهره گیری از ارفاقات قانونی از زندان آزاد و به آغوش خانواده برگشتند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،‌حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با اشاره به به دستور ریاست قوه قضاییه مبنی بر بررسی مجدد و پالایش پرونده های زندانیان اظهار کرد: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر تعداد 23 نفر از واجدین شرایط با بهره مندی از ارفاقات قانونی آزاد شدند.

وی افزود:حل مشکلات زندانیان، کاهش جمعیت کیفری، بهره‌مندی زندانیان از ارفاقات قانونی و آزادی زندانیان جرایم غیرعمد از اهم برنامه‌هایی است که در دادگستری استان به آن پرداخته می‌شود.

رئیس کل دادگستری زنجان بیان کرد : استفاده از ظرفیت‌های ارفاقی قانونی و مجازات‌های جایگزین حبس گامی مؤثر در کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است که باید بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و لازم است رؤسا، دادستان‌ها و قضات استان در بهره گیری از این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی با بیان اینکه رویکرد سازشی در پروندها در استان زنجان با شتاب و روند صعودی است افزود: لازم است از تلاش های مجدانه و ارزشمند قضات ، شورای حل اختلاف استان و اداره زندان‌های استان تقدیر نمایم چرا که فراهم‌سازی زمینه اصلاح و بازپروری زندانیان با تلاش این عزیزان فراهم می گردد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha