اگر جشنواره تئاتر زنان ادامه می‌یافت، اغتشاشات اخیر انجام نمی‌شد

بروجردی در رادیو گفت و گو مشکلات حوزه تئاتر زنان را ناشی از ضعف مدیریتی دانست و گفت: اگر جشنواره تئاتر بانوان ادامه می‌یافت، اغتشاشات اخیر انجام نمی‌گرفت چرا که موجب بالا رفتن فرهنگ و دانش زنان و مردان می‌شد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت، دکتر اعظم بروجردی مدرس دانشگاه دربرنامه «پرده آخر» رادیو گفتگو ب گفت: با توجه به تورمی که در جامعه به وجود آمده، بودجه تئاتر نیز باید افزایش یاید. بودجه تئاتر بسیار کم است در حالیکه افرادی هستند که گیشه پری دارند لذا باید بودجه تئاتر برای تمام گروه‌ها افزایش یابد.

وی تداوم سینما را در گرو تداوم تئاتر دانست و افزود: مشکلات از ضعف مدیریتی ناشی می‌شود. اگر جشنواره تئاتر بانوان ادامه می‌یافت، اغتشاشات اخیر انجام نمی‌گرفت چرا که تاثیر بسزایی داشت و موجب بالا رفتن فرهنگ و دانش زنان و مردان می‌شد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: عقیده‌ای برای حوزه زنان وجود ندارد و صرفا تظاهر است. مدیران و مسئولانی که بر سر کار می‌آمدند، از موضوع زنان کناره گیری و فرار می‌کردند در حالیکه که مسئله اصلی این حوزه، بودجه نبود چرا که می‌خواستند از این حوزه فرار کنند.

بروجردی با بیان اینکه موضوع جشنواره تئاتر زنان، مسائل مربوط به زنان بود اظهار کرد: مسئولانی که حرفشان با عملشان یکی نبود از موضوع زنان وحشت داشتند.

وی همچنین یادآوری کرد: بسیاری از کشورها در این جشنواره حضور پیدا کردند که بعدا این جشنواره را در کشورهای خود راه اندازی کردند اما جلوی این جشنواره در ایران گرفته شد چرا که حرف و عمل مسئولان یکی نبود. اگر مدیر، مستقل، با اعتقاد و با باور کار کند، همه هنرمندان با چنین مدیری خودشان را مطابقت می‌دهند.

این مدرس تصریح کرد: اگر مسئولان مشکل نداشته باشند، هنرمندان مشکل نخواهند داشت اما آنها مشکل دارند و استقامت و باور ندارند.

به عقیده بروجردی خط و نقطه اصلی جایگاه هنرمندان در تئاتر گم شده که در این فضا، زنان آسیب بیشتری می‌بینند.

وی ضمن توصیه به علاقمندان برای ورود به رشته تئاتر و بازیگری خاطرنشان کرد: علاقمندان برای ورود به این حوزه، هدف خود را مشخص کرده و مسیر را تعیین کنند.

این مدرس دانشگاه پیرامون عدم به کار گیری زنان در حوزه اجرا و مدیریت بیان کرد: اِشکال کار در مدیریت و مدیران فرهنگی است. این قشر از بانوان می‌ترسند و همچنین نمی‌توانند بانویی همسو و هم نگرش با خودشان پیدا کنند و همین موجب شده که از زنان دوری می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha