فشار غرب به ایران با گره زدن مذاکرات به موضوعات داخلی کشورمان

آصفی با بیان اینکه بعد از سفر گروسی به ایران می‌توان تعیین کرد چه قدم‌هایی باید برداشته شود، گفت: اروپا و آمریکا موضوعات داخلی ایران را به مذاکرات گره زدند و در این راستا با تحریم و بسیج رسانه‌ای به ایران فشار آوردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،حمیدرضا آصفی دربرنامه «رویداد» رادیو گفت وگو با اشاره به سخنان جدید مدیر کل آژانس انرژی اتمی و ابراز علاقه برای سفر به ایران جهت گفتگو گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارتباط و همکاری با آژانس انرژی اتمی تاکید داشته است.

وی در عین حال به بخش دیگری از سخنان گروسی اشاره و بیان کرد: مدیر کل آژانس انرژی اتمی اعلام کرده است در گفتگو با ایران پیشرفتی حاصل نشده است اما واقعیت این است که مذاکرات در سطح کارشناسی ادامه پیدا کرده است و در برخی از مسائل پیشرفت‌هایی هم حاصل شده است.

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به اظهارنظر رافائل گروسی درباره توقف مذاکرات برجام اظهار کرد: ایران برای تداوم مذاکرات اعلام آمادگی کرده است و طرف اروپایی و غربی با خیال‌های واهی این مذاکرات را از دو ماه پیش دچار وقفه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه بعد از سفر گروسی به ایران می‌توان فهمید در چه شرایط قرار داریم و چه قدم‌هایی باید برداشته شود، گفت: اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها موضوعات داخلی ایران را به مذاکرات گره زدند و در این راستا با تحریم و بسیج رسانه‌ای به ایران فشار آوردند.

آصفی افزود: غربی‌ها تصویر غلطی از ایران داشتند و فکر می‌کردند با مداخله در امور داخلی ایران و افزایش اغتشاشات ایران در یک بحران قرار می‌گیرد و ممکن است حتی به سرنگونی ختم شود اما اگر هم این اتفاق رخ ندهد، شرایط دشواری برای ایران پیش بیاید و امتیازات بیشتری بگیرند. اروپایی‌ها در هر دو زمینه دچار سوء محاسبه شدند زیرا هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداد.

وی با تصریح بر اینکه اروپایی‌ها در عین حال می‌دانند نمی‌توانند موضوع هسته‌ای ایران را بلاتکلیف رها کنند، اظهار کرد: اروپایی‌ها نگران هستند ایران به بمب دسترسی پیدا کند هر چند موضوع ایران به صورت شفاف بیان شده است اما به هر ترتیب، آنها نگرانی‌هایی در این زمینه دارند. بنابراین با توجه به شرایط امروز کشور و بین الملل، شاید غربی‌ها به دنبال تسهیل گفتگوها در وین باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha