کد خبر: 197505
۲۶ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۴۶
ابراز نگرانی ایران از ناآرامی‌های سودان

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تحولات و ناآرامی‌های جدید سودان گفت: جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از آنچه در کشور مسلمان و برادر سودان در حال وقوع است، ابراز می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت،ناصر کنعانی افزود: امیدواریم برادران سودانی در آخرین روزهای ماه مبارک رمضان، ضمن خویشتنداری و توسل به گفتگو، به اختلافات داخلی پایان داده و از شرایط نگران کننده کنونی با گفتگو و آرامش عبور کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد که بدون شک تنها راه حل گذار از بحران به وجود آمده، گفتگوهای سودانی- سودانی و اجماع داخلی روی یک ابتکار ملی است.

خارطوم و برخی دیگر از مناطق سودان از صبح امروز (شنبه) شاهد درگیری میان ارتش این کشور و نیروهای شبه نظامی موسوم به "واکنش سریع" است که کندی پیشرفت در فرآیندهای مربوط به انتقال قدرت در سودان به غیرنظامیان عامل این درگیری ها عنوان شده است.

درگیری‌های مسلحانه بین نیروهای «عبدالفتاح البرهان» فرمانده ارتش و رئیس شورای حاکمیت انتقالی سودان و «محمد حمدان دغلو» ملقب به «حمیدتی» معاون البرهان و فرمانده نیروهای شبه نظامی "واکنش سریع" تا کنون به کشته و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان منجر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha