کد خبر: 193818
۲۵ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۲۵
کمبود سوخت نداریم

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: ذخیره سوخت استان به اندازه کافی وجود دارد و معادل ۱۰ روز نیاز استان ذخیره داریم

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا)مازندران، رضا علیخانی در جمع خبرنگاران پس از بازدید از چندین جایگاه عرضه بنزین در سطح استان اظهار کرد: ذخیره سوخت استان به اندازه کافی وجود دارد و معادل ۱۰ روز نیاز استان ذخیره داریم.

وی با تاکید بر اینکه سوخت به اندازه کافی در استان وجود دارد تصریح کرد: به لحاظ تامین سوخت جای هیچ گونه نگرانی نیست و در حال حاضر ۲۸ میلیون لیتر بنزین و۲۰ میلیون لیتر سوخت نفت گاز معادل ۱۰ روز از نیاز، در استان ذخیره شده است و این چرخه برای ذخیره‌سازی مجدد ادامه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با قطع شدن برق برخی از نقاط برای برای حل مشکل گاز استان مواجه هستیم و به دلیل استفاده از سوخت دوم بجای گاز توسط کارخانجات و همچنین جایگزینی حدود ۹۰۰ هزار لیتر بنزین به جای ۸۰۰ هزار مترمکعب گاز سی ان جی که در ۱۲۶جایگاه در استان قطع شد و از طرف دیگر با بالا گرفتن میزان تردد در استان به دلیل تعطیلی تهران و سایر نقاط کشور از علل افزایش تقاضای سوخت بنزین و نفت گاز شد.

علیخانی ادامه داد: هیچگونه کمبود سوخت نداریم ولی جایگاه های سوخت از لحاظ تعداد سکو محدود هستند و زمان بر بودن حمل و نقل، بارگیری و تخلیه در جایگاه های سوخت و ترافیک جاده ای موجب کند شدن خدمات سوخت رسانی شده است و شدت ازدحام مردم نیز موجب ایجاد صف در جایگاه سوخت شد.

وی افزود: روز گذشته بیش از ۷ و نیم میلیون لیتر سوخت در جایگاه توزیع شد و امروز یکشنبه نیز بیش از ۸ میلیون لیتر سوخت در استان توزیع شد.

این مسئول با بیان اینکه سوخت کافی در استان وجود دارد از مردم تقاضا کرد از ازدحام پرهیز کنند تا صفهای طویل موجب نابسامانی نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha