۱۰۲ مدرسه نا ایمن در جیرفت نیازمند چاره‌ اندیشی فوری است

فرماندار شهرستان جیرفت با اشاره به وجود ۱۰۲ واحد آموزشی نا ایمن و تخریبی در این شهرستان گفت: باتوجه به شرایط این مکان‌ها مدیرکل آموزش وپرورش استان همین امروز باید برای این مدارس چاره اندیشی کند و اتخاذ تدابیر برای روزهای آتی دیر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ احمد بلند نظر در دیدار با رئیس آموزش و پرورش شهرستان جیرفت، با اشاره به وجود ۱۰۲ واحد آموزشی ناایمن و تخریبی در شهرها و روستاهای این شهرستان گفت: باتوجه به شرایط این مکان‌ها مدیرکل آموزش وپرورش استان همین امروز باید برای این مدارس چاره اندیشی کند و اتخاذ تدابیر برای روزهای آتی دیر است.

وی در دیدار، وضع موجود مدارس شهرستان را نامطلوب برشمرد و اظهارداشت: گزارش ۱۹ واحد آموزشی ناایمن و تخریبی در حوزه شهری و تعداد ۸۳ واحد آموزشی در روستاها یک تهدید بزرگ در زمان رخداد حوادث غیرمترقبه است.

فرماندار جیرفت، بیان کرد: کمبود تجهیزات آموزشی و وجود مدارس تخریبی غیرقابل قبول است و باتوجه به گستردگی شهرستان استقلال نمایندگی ها را در بخش های تابعه خواستاریم.

بلندنظر، افزود: پایش و ارائه طرح جامع بازسازی و نوسازی مدارس در جیرفت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است بنابراین اداره کل آموزش و پرورش هرچه سریع تر این مهم را عملی کند.

رییس اداره آموزش و پرورش جیرفت هم در این دیدار گفت: بیشترین تعداد مدارس تخریبی در روستاها و در دوره متوسطه اول وجود دارد و ۶ واحد آموزشی مختلط، چهار مدرسه ۲ شیفت و ۱۲۲ مدرسه چند پایه در شهرستان دایر هستند.

حمدالله محمدی با بیان اینکه شهرستان دارای ۳۳۶ واحد آموزشی است گفت: حدود ۴۴ هزار دانش آموز در شهرستان در حال تحصیل هستند.

فرمانداری جیرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha