نجات ۳۳ خودروی گرفتار در گردنه های برفگیر جیرفت با کمک راهداران

معاون راهداری اداره کل راهداری جنوب استان کرمان از نجات ۳۳ دستگاه خودروی گرفتار در برف که به علت بارش شدید برف در گردنه های برفگیر جیرفت مجبور به توقف در حاشیه راه‌ ها شده بودند، با کمک راهداران جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ وحید میرافضلی، گفت: از مسدود شدن محور برفگیر درگردنه‌های امیر المومنین، سربیژن و محور ساردوئیه به هنزا خبرداد و گفت: بارش برف در مسیر جیرفت- ساردوئیه – سربیژن به سمت کرمان شدید است.

وی افزود: در درجه اول توصیه ما این است که مردم از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورتی که قصد سفر به کرمان دارند، به جای این مسیر، از مسیر جیرفت- دهبکری به کرمان استفاده کنند

معاون راهداری جنوب کرمان تاکید کرد: رانندگان با توجه برودت هوا، شدید شدن بارش برف و همچنین یخ زدگی سطح جاده از سفرهای غیر ضرور برای تردد از محور جیرفت - ساردویه بدون زنجیر چرخ خودداری کنند و در صورت لزوم برای سفر از محور جایگزین جیرفت - سه راهی بم - کرمان استفاده کنند.

میرافضلی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ نفر نیروی راهدار در قالب ۸ تیم راهداری در جاده‌ها و مناطق برفگیر و سیل خیز جنوب کرمان مستقر و مشغول به عملیات راهداری زمستانی می‌ باشند.

وی، از نجات ۳۳ دستگاه خودروی گرفتار در برف که به علت بارش شدید برف در گردنه های برفگیر جیرفت مجبور به توقف در حاشیه راه‌ ها شده بودند، با کمک راهداران جنوب کرمان خبر داد.

معاون راهداری جنوب کرمان، بیان کرد: نداشتن سوخت کافی، همراه نداشتن زنجیر چرخ، عیب فنی گرمایشی خودروها در کنار عوامل جوی سبب شده بود، این تعداد خودرو در هنگام بارش برف در سرما گرفتار شوند، که با همت راهداران ساردوئیه و اداره کل راهداری جنوب کرمان از مشکل راهایی و به سفر خود ادامه دادند.

میرافضلی، از رانندگان و مردم درخواست کرد: حتما قبل از عزیمت در جاده‌های جنوب کرمان آخرین وضعیت راه‌ ها را از سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ ها را آماده پاسخگویی به مردم و رانندگان اعلام کرد.

اداره کل راهداری جنوب استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha