ارایه الگوی مناسب و قابل اتکا، یکی از مهم ترین عوامل رشد فرهنگی و تربیتی برای جامعه به شمار می رود

مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ارائه الگوی مناسب، قابل اتکاء و جهان شمول به جامعه را یکی از مهم ترین راه ها و عوامل رشد فرهنگی و تربیت اخلاقی جامعه به ویژه بین جوانان کشور برشمرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، «عباس سلطانی» با اشاره به بخشی از فعالیت های انجام شده در واحدهای مختلف دانشگاه به مناسبت زادروز حضرت فاطمه(س) و روز زن گفت: با در نظر گرفتن ظرفیت فعالیت های خودجوش، از چند هفته پیش برای اجرای این برنامه ها، هماهنگی های لازم انجام و تمامی برنامه ها با محوریت ارتقای سطح فرهنگی، ارائه الگوی جذاب و مناسب، جهاد تبیین، موضوعات تربیتی و همچنین بزرگداشت مقام زنان و مادران برگزار شد.

مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه ارائه الگوی مناسب، قابل اتکاء و جهان شمول که محدود به شرایط زمانی خاص نباشد را یکی از مهم ترین عوامل رشد فرهنگی و تربیتی و ارتقای سطح اخلاقی در جامعه دانست و شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) را یکی از برترین این الگوها برشمرد.

سلطانی افزود: تبیین شخصیت ویژه آن حضرت و ابعاد اخلاقی ایشان، نه تنها برای زنان و دختران بلکه برای مردان جامعه نیز می تواند به عنوان یک اسوه ماندگار و الگویی همیشگی که مشمول مرور زمان نمی شود، مطرح و قابل استفاده باشد.

آذین بندی محیطی، برپایی جشن و آئین های سرور، برگزاری سخنرانی های مذهبی و تربیتی، اجرای آئین های مولودی خوانی و مداحی، برپایی مجالس دعا و توسل، اهدای گل و شیرینی و تجلیل از همکاران زن و به ویژه مادران از سوی مدیران و اجرای مسابقات کتابخوانی با موضوعات مرتبط، بخشی از برنامه های برگزار شده به مناسبت روز زن و میلاد پر سعادت دخت گرامی حضرت رسول الله(ص) است که مدیر امور فرهنگی و فعالیت های فوق برنامه دانشگاه به آنها اشاره کرد.

او ادامه داد: اجرای مسابقات ویژه کودکان و نوجوانان در خوابگاه های متاهلان، حضور خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در بیمارستان ها و عیادت از بیماران، برگزاری برنامه های ورزشی و فرهنگی نیز بخش دیگری از این برنامه های اجرا شده به این مناسبت به شمار می رود.

سلطانی همچنین از هماهنگی این مدیریت و واحدهای زیرمجموعه در بخش های بهداشتی و درمانی، مراکز آموزشی و اماکن دانشجویی برای برگزاری و بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی و تلاش در راستای تقویت و توسعه این ارتباط خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha