در تمامی پروژه های شهری زنجان به مسائل محیط زیستی توجه شده است

شهردار زنجان گفت: در سال جاری شهر زنجان سعی شده است در تمامی پروژه های شهری نگاهمان به مسائل زیست محیطی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، علیرضا فیروزفر در آیین افتتاح خانه محیط زیست شهرداری زنجان در نشست بو اصحاب رسانه استان با بیان اینکه در حوزه شهری مؤلفه های زیست محیطی تنوع گوناگونی دارند اظهار کرد: این گستردگی باعث می‌شود تدبیر مناسبی در این حوزه شهر باشد که در اولویت مدریت یکپارچه است.

وی با بیان اینکه در سال جاری شهر زنجان سعی شده است در تمامی پروژه ها نگاهمان به مسائل زیست محیطی باشد خاطرنشان کرد: شهرداری زنجان در خصوص پسماند وظایف مهمی دارد و از فرهنگ سازی و تفکیک پسماند از مبدأ تا انتها شهرداری مستیم دخیل و عهده دار این وظیفه مهم است.

شهردار زنجان با بیان اینکه این موضوع پسماند تنها قسمتی از وظایف شهرداری است افزود: شهرداری در امورات مختلف نیز بحث محیط زیست را بصورت جدی در برنامه ریزی های شهری دخالت می‌دهد.

فیروزفر با اشاره به اینکه برای اولین بار در شهر زنجان تغییر اساسی در سیستم برف روبی وجود داشت بیان کرد: در این راستا کاهش حجم نمک را در اولویت قرار دادیم و دو کارخانه محلول یخ زُدا ایجاد شد که خوشبختانه طی این چند روز برفی در شهر زنجان ثابت شد که این طرح کارآمد بوده است.

وی اظهارکرد: در تلاش هستیم با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی شهری پاک و سبز داشته و برنامه ویژه ای در زیباسازی شهر و توجه محیط زیستی داریم که یکی از کارهایی که به‌ صورت‌ عمده پیگیر آن هستیم ورود فاضلاب شهری و پساب های شهری است که عهده دار کامل حذف فاضلاب از زنجانرود خواهیم بود.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha