تا پایان سال جاری، ۱۴۰۱ خانه محیط زیست ایجاد می‌شود

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در حال حاضر با افتتاح ۴۰ خانه محیط زیست زنجان در سطح کشور ۱۲۶ خانه محیط زیست افتتاح شده که برنامه ریزی شده است که ۱۴۰۱ خانه محیط زیست تا پایان سالجاری ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)زنجان، نورالله مرادی ظهر روز پنجشنبه(۲۹دیماه) در آئین افتتاح خانه محیط زیست شهرداری زنجان در نشست با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه یکی از سیاست های اصلی دولت سیزدهم در حوزه محیط زیست بحث
مردمی سازی است اظهار کرد: ما معتقد هستیم که محیط زیست باید توسط مردم اداره شود که برای این کار راهکارها و برنامه ریزی های مناسبی انجام داد.

وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست یک سازمان مردم پایه است افزود: یکی از برنامه های ما برای این امر تأسیس خانه های زیست است که در استان زنجان این اتفاق به خوبی روی داده است که امروز ۴۰ خانه محیط زیست در این استان افتتاح می‌شود.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور تصریح کرد: ۴۰ خانه محیط زیست استان یعنی یعنی بستر برای فعالیت های محیط زیستی است که بتوانیم آموزه های و مؤلفه های زیستی را در سطح شهر ایجاد کنیم .

مرادی بیان کرد: خانه های محیط زیست با هدف مطالبه گری محیط زیست،گفتگو برای کنش گری فعالان محیط زیست، برای ایجاد فضای گفتگو بین مدیران اجرایی و مردم، برای نسل سازی و آموزش کودکان نسبت به محیط زیست و...ایجاد شده است.

وی با بیان خوشبختانه در سطح کشور خانه های محیط زیست با استقبال مواجه شده است افزود: در حال حاضر با افتتاح ۴۰ خانه محیط زیست زنجان در سطح کشور ۱۲۶ خانه محیط زیست افتتاح شده که برنامه ریزی شده است که ۱۴۰۱ خانه محیط زیست تا پایان سالجاری ایجاد شود .

این مسئول با اشاره به اینکه رویکرد عملیاتی محیط زیست استان زنجان در یک سال گذشته به خوبی شکل گرفته است افزود: همه همکاران محیط زیست در تمامی حوزه ها پای کار هستند و حضور میدانی دارند و تلاش کرده اند فرهنگ سازی در این حوزه را در میان مردم شکل دهند.

مرادی تصریح کرد: یکی از کارهایی که در سال گذشته انجام شده است ، یافتن مخاطب جدید برای حوزه محیط زیست و بروز کردن آموزش های محیط زیستی است چرا که هر شهروندی می‌تواند تولید کننده ی مباحث محیط زیستی و رسانه ای باشد.

وی با بیان اینکه همه تلاش هایمان را کرده ایم تا با استفاده از طرفیت های مردمی بحث محیط زیست را همگانی کنیم بیان کرد: یا کمک مردم اهداف متعالی که در منشور محیط زیست دولت مردمی طراحی شده است محقق کنیم.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اینکه حوزه محیط زیست یک حوزه رسانه محور است اظهار کرد: ما با کمک رسانه ها می‌توانیم برنامه های که برای مردمی سازی ، نسل سازی و کمک به محیط زیست فراهم کنیم.

مرادی خاطرنشان کرد: دو عنصر اصلی محیط زیست مردم پایه گی و رسانه پایه گی است که با کمک یگدیگر تحقق پیدا می کند تا زیست سالمی را داشته باشیم.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha