فرزند آوری نقش حفاظتی در بسیاری از بیماریهای بانوان دارد

استاد یار بهداشت باروری و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: فرزند آوری در بسیاری از مشکلات طبی و بیماریهای بانوان نقش حفاظتی دارد از همین رو توصیه می شود روند فرزندآوری در شرایط طبیعی رخ دهد تا زمینه حفظ سلامت مادر نیز فراهم شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محبوبه فیروزی، با اشاره به اینکه شیردهی بانوان در بروز بیماریهای پستان نقش حفاظتی دارد ، گفت: اختلالات رحم و بیماریهای عفونتی در بانوانی که به موقع باردار می شوند کمتر از سایرین دیده می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه خدمات سلامت باروری در مراکز جامع سلامت و بیماستانها ارایه می شود ، گفت:در این مراکز ماماها در کنار مراقبین سلامت همه خدمات سلامت باروری را ارایه می دهند.

وی گفت: بانوان مراقبت های بارداری، زایمان، پس از زایمان و میانسالی وسالمندی را دریافت می کنند و مراقبت های دوران کودکی و نوجوانی نیز برای حفظ سلامت فرزندان ارایه می شود.

دکتر فیروزی با اشاره به اینکه بانوان در همه مقاطع زندگی از خدمات بهداشتی بهره مند می شوند، ابراز کرد: شروع زندگی مشترک در هر سنی ممکن است اتفاق بیفتد اما تصمیم بارداری مبتنی بر سن ازدواج گرفته میشود.

استادیار بهداشت باروری با بیان اینکه وزن مطلوب مادر در مراقبت های پیش از بارداری از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا بارداری با اضافه وزن می تواند مخاطراتی برای جنین و مادر فراهم کند، عنوان کرد: با افزایش سن بانوان ظرفیت باروری کاهش می یابد ، از همین رو برای تصمیم به بارداری سن بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است.

دکتر فیروزی با اشاره به اینکه بیماریها با افزایش سن زمینه بروز پیدا می کنند، ابراز کرد: با افزایش سن، شانس باروری بانوان کاهش می یابد بنابراین تصمیم به باروری در سلامت بارداری اهمیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha