فن آوران حوزه داروسازی و تجهیزات پزشکی شناسایی و جذب می‌شوند

معاون تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست‌فناوری عنوان کرد: ما با همکاری وزارت صمت و سازمان غذا و دارو نقشه راهی را برای حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ترسیم کردیم و الان هم فراخوان زدیم تا تیم‌های فناور شناسایی و به کار گرفته شوند.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت،دکتر مرتضی گلی زاده اظهار کرد: ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری یک برنامه چهارساله را در راستای جهش اقتصاد زیستی کشور تدوین و نقاط گلوگاهی و وابستگی کشور به منابع خارجی را شناسایی و هدف‌گذاری کرده است.

معاون تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست‌فناوری افزود: ازآنجایی‌که حوزه دارو و تجهیزات پزشکی ارزبری بسیار بالایی دارد؛ لذا هرساله به کمک سازمان غذا و دارو اولویت‌ها و نقشه راه حمایت از فناوری را ترسیم می‌کنیم.

وی متذکر شد: ما هیچ محدودیتی در حمایت از طرح‌ها نداریم؛ اما گاهی اوقات، اولویت‌های ویژه‌ای را تعریف و فراخوان می‌زنیم تا با شناسایی و حمایت از تیم‌های فنی مستعد، نقاط گلوگاهی را برطرف کنیم.

گلی زاده در برنامه مجله علمی «روزنه» رادیو گفت‌وگو عنوان کرد: ما با همکاری وزارت صمت و سازمان غذا و دارو نقشه راه را ترسیم کردیم و الان هم فراخوان زدیم تا تیم‌های فناوری که می‌توانند نسبت به رفع این موارد اقدام کنند، شناسایی شوند و در یک مدل تأمین مالی از آن‌ها حمایت کنیم.

معاون تولید، تجاری‌سازی و بازار ستاد توسعه زیست‌فناوری گفت: اکوسیستم فناوری کشور به این شکل است که ما شتاب‌دهنده‌ها و مراکز نوآوری مختلف را ایجاد کردیم و هر یک از شتاب‌دهنده‌ها نیز با منتورهای خاص خودشان می‌توانند هسته‌های فناور را به سمت تولید محصول هدایت کنند.

این مقام مسئول به هسته‌های فناور تأکید کرد نقشه‌های راهی که ستاد توسعه زیست‌فناوری در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی تهیه کرده را حتماً مطالعه کنند و تحقیقات مورد قبولی انجام دهند؛ چون در این صورت هم از حمایت اکوسیستم فناوری کشور برخوردار خواهند شد و هم اینکه برای محصولاتشان کشش بازار ایجاد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha