تشکیل بازار آب، ایده ای جهت چالش تامین آب در استان کرمان

استاندار کرمان در جریان سفر کاری این هفته خود در تهران، با اشاره به چالش‌ های استان کرمان در زمینه تامین آب مورد نیاز صنایع، ایده تشکیل بازار آب را به عنوان یکی از راه‌ های تامین آب بخش صنعت قابل بررسی دانست.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار به همراه امیر حسن‌ زاده، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در جریان سفر کاری این هفته خود در تهران با نمایندگان یک شرکت فعال در حوزه صنعت آب درباره شرایط تشکیل بازار آب گفت‌ و گو و تبادل نظر کردند.

وی در این جلسه با اشاره به چالش‌های استان در زمینه تامین آب مورد نیاز صنایع، ایده تشکیل بازار آب را به عنوان یکی از راه‌های تامین آب بخش صنعت قابل بررسی دانست.


نمایندگان یک شرکت فعال در حوزه صنعت آب که پیش از این در زمینه تشکیل بازار آب در شهرهای خواف و قزوین فعالیت کرده‌ اند، هم در این دیدار با تشریح وضعیت مصرف آب استان در بخش کشاورزی ایده تشکیل بازار آب را قابل اجرا ارزیابی کردند.

محسن طراوت نایب رئیس هیات مدیره شرکت مجری بازار آب در خواف و قزوین تصریح کرد: با تشکیل بازار آب قرار نیست بخش کشاورزی تعطیل شود؛ بلکه کشاورزان با استفاده از روش‌های بهینه مصرف آب بخشی از حق‌ السهم آب‌ شان را به صورت سالانه به دیگر بخش‌ ها می‌ فروشند.

وی خاطرنشان کر: در این روش بخشی از آب هم به عنوان حقابه محیط زیست تخصیص می‌ یابد.


استاندار کرمان هم با طرح سوالاتی درباره روند اجرایی و پیچیدگی‌ های اجرای این طرح، اظهار امیدواری کرد: با عملیاتی شدن تشکیل بازار آب در نقاطی از استان که زمینه این کار را دارند، مدیریت منابع آب بهبود یابد.


استانداری کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha